کتاب چراغ شب زدگان پای دار می سوزد pdf

گزیده اشعار دفاع مقدس شهرستان کازرون فارس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چراغ شب زدگان پای دار می سوزد

گزیده اشعار دفاع مقدس شهرستان کازرون فارس

کتابی که پیش رو دارید مجموعه ی اشعار پایداری و دفاع مقدس شعرای پیش کسوت و جوان کازرون است که به همت آقای کاظم دهقانیان فرد پدید آمده است؛ و اینک در گذر زمان تلالو این حماسه سرایی را در آینه‌ی هنر بازماندگان به تماشا نشسته‌ایم شاید شاهنامه‌ی این افتخار آفرینی در تنوع قاب های تعدد و تکرار، زبان به زبان، سینه به سینه و نسل در نسل به زیور تبع هنرمندان، جلوه‌ای تازه بیابد و در قاب چشم نشیند که چشم جان باید دیدن این حجم از زیبایی را.
و اما
اول؛ بارها شنیدیم که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در ادامه نیز آمده است که عظمت و تأثیرگذاری فعالیت های پساکربلایی امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) ذره‌ای کمتر از عظمت به شهادت رسیدن شهدای دشت نینوا نبوده است.
دوم؛آن ها که روزگاری هر چند اندک در جهان شعر نفس زده باشند یا با اهل شعر دمخور بوده باشند، این گزاره را با تمام وجود باور دارند، که سرودن بیتی در مدح شهدا، چه منظورمان شهدای غزوه بدر باشند، چه شهدای جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی و هر آنچه نبرد و رویارویی حق و باطل قبل از آن ها و بعد از آن ها بوده باشد، به همین سادگی نیست که عده ای عود بسوزانند و در اتاقی نیمه تار بنشینند و با دود و عود غزل های عاشقانه بسرایند و در محافل شان به به و چه چه بگیرند؛ سرودن از چنان مقام های معنوی که درک آن ها از توان ما خارج است، مراحل و ملزوماتی دارد در جهت سلوک. شعر که هیچ، برای هر بیتی که بخواهد از شهید بگوید، از غصه‌ی مادر شهید بگوید، یا از مظلومیت آل الله سخن بگوید، دیگر صرفاً کلامی نیست موزون و مخیل و مقفی، کلامی ست سرشار از معنویت و نورانیت.


گزیده اشعار کتاب چراغ شب زدگان پای دار می سوزد


«ﻣﻨﻢ ﻛﻪ ﺷﻬﺮه‌ی ﺷﻬﺮم» ﺑﻪ ﻧﺎم اﻳﺮانی

ﺑﻪ ﺑﺎم ﻣﺸﺮق دل؛ ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻠﻴﻤﺎنی


ﻋﺮوج روح ﻟﻄﻴﻔﻢ؛ ﺑﻪ ﭘﻬﻦ دﺷﺖ ﺷﻬﻮد

ﻣنی ﻛﻪ: زﺧمی ﻋﺸﻘﻢ، ﺑﻪ ﺷﻂ ﻋﺮﻓﺎنی


ﺷﻬﻴﺪ «ﺷﺎم» ﺑﻼﻳﻢ، و از ﺑﻼد «ﻋﺮاق»

ﺑﻪ ﺳﻤﺖ «ﻣﺸﻬﺪ» اﻳﻤﺎن؛ ﺷﻬﻴﺪ اﻳﺮانی


ﻗﺪم ﺑﻪ وﺳﻌﺖ ﻫﺴتی زدم ز ﻣﺮز وﻃﻦ

ﻛﻪ ﺿﺮﺑﺪر ﺑﺰﻧﻢ؛ ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎی ﺷﻴﻄﺎنی!


ﻣﻨﻢ ﻛﻪ زﻧﺪه ﺑﻪ ﻋﺸﻘﻢ؛ ﺑﻪ ﻧﺰد ﺧﺎﻟﻖ ﻋﺸﻖ

ﺑﻪ آﻳﻪ ﻫﺎی ﺷﻬﺎدت؛ ﻗﺘﺎل ﻗﺮآنی

صفحات کتاب :
96
کنگره :
‫‬‭PIR4190
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬1/6208‬
کتابشناسی ملی :
7336381
شابک :
‫‬‭978-600-331875-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چراغ شب زدگان پای دار می سوزد