امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 67,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بارقه ها

کتاب بارقه ها مجموعه ای از مقالات، سخنرانی ها و یادداشت های شهید آیت الله محمدباقر صدر است. کتاب دربرگیرنده موضوعات متنوعی چون اخلاق، تربیت، فلسفه، فقه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع، حوزه و مرجعیت است.

شهید سید محمدباقر صدر اندیشمندی مجاهد بود که در عرصه های گوناگون اسلامی و علمی، اندیشه هایی نو و سخن هایی تازه داشت. او تلاش می کرد از هر فرصتی برای بیان صحیح و جامع هندسه فکری و عملی اسلام بهره بگیرد.

حاصل بخشی از این تلاش ها، مجموعه ای از مقالات، گفتارها و یادداشت ها بود که در موضوعات گوناگون، به فراخور نیاز زمانه و ظرفیت مخاطبان ارائه می شد. مجرا و بستر مطرح شدن این مقالات و گفتارها و یادداشت ها، مجلات علمی – فرهنگی، فرصت های پیش آمده در خلال کلاس های درس، همایش ها، پرسش های اقشار مختلف مردم و هر زمینه مناسب دیگر بود.

پژوهشگاه تخصصی شهید صدر تلاش کرد در این مجموعه که «بارقه ها» نام گرفت، تا حد ممکن ثمرات تلاش های این عالم مجاهد را گردآوری کند. ثمراتی که دربردارنده موضوعات گوناگون و متنوعی همچون اخلاق، تربیت، فلسفه، فقه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع، حوزه و مرجعیت است. از این رو «بارقه ها» با در برداشتن این گستره از موضوعات متنوع، مجموعه ای است که می تواند تا حدی نمایی از هندسه فکری شهید صدر را به نمایش بگذارد.

صفحات کتاب :
562
کنگره :
‏‫‭BP10/5‏‫‭/ص4و8041 1393
دیویی :
‏‫‭297/08
کتابشناسی ملی :
3744802
شابک :
‏‫978-964-5860-56-3‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه بارقه ها