نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفکر انتقادی

کتاب تفکر انتقادی تدابیری برای آگاهانه زیستن و خوب آموختن اثر لیندا الدر و ریچارد پل با ترجمه اکبر سلطانی و مریم آقازاده توسط نشر اختران چاپ شده است.

برای توانمندسازی خود، کشف فرصت ها، جلوگیری از اشتباهات فاجعه آمیز، ایجاد ثروت و رسیدن به بزرگترین اهداف خود، از تفکر بهتری استفاده کنید! این طرح کامل و به روزی برای ارزیابی و بهبود روشی است که در مورد همه چیز فکر می کنید - از تصمیمات تجاری گرفته تا روابط شخصی.

ریچارد پل و لیندا الدر، از مرکز نظریه ی تفکر انتقادی، راهنمایی های خاصی را برای تصمیم گیری هوشمندانه تر و غلبه بر غیرمنطقی ها و محدودیت های "اجتماعی" که همه ما با آن روبرو هستیم ارائه می دهند. کشف کنید که در کدام یک از "شش مرحله" تفکر قرار دارید و یاد بگیرید چگونه با وضوح، ارتباط، منطق، دقت، عمق، اهمیت، دقت، وسعت و انصاف فکر کنید.

در کتاب تفکر انتقادی شما مهارتهای تفکر استراتژیک را می آموزید که می توانید در همه جا از آن ها استفاده کنید و یاد می گیرید که چگونه آنچه را که متخصصان به شما می گویند را ارزیابی کنید. این راهنما با مثال ها و تمرین های جدید فقط به شما کمک نمی کند تا به طور موثرتری فکر کنید بلکه به شما کمک می کند تا از این مهارت ها برای توانمندسازی خود، کشف فرصت های جدید، جلوگیری از اشتباهات فاجعه بار و رشد ثروت خود استفاده کنید. مهمتر از همه، کتاب تفکر انتقادی به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و وضوح لازم را برای پیگیری و رسیدن به مهمترین اهداف خود در زندگی به دست آورید - هرچه که باشند!

در توضیحات پشت جلد کتاب تفکر انتقادی می خوانیم:


در این کتاب به صورت جامع به مقوله ی تفکر انتقادی پرداخته شده است.

نویسندگان این کتاب تفکر انتقادی را فرایندی در نظر آورده اند که فرد به واسطه ی آن میتواند، و اخلاقا موظف است که، طرز فکر خود را بشناسد، بر آن مسلط شود و مسئولیت آن را بر عهده ی بگیرد. کتابی است کاربردی به منظور پرورش توانایی و مهارت در تفکر انتقادی، و همچنین پرورش انصاف، تواضع، و صداقت فکری، نویسندگان در مورد هر مبحث مثال های ساده و ملموس و تمرین های متعددی آورده اند تا درک مطالب برای خواننده آسان تر شود و بتواند ازمهارتی که در تفکر انتقادی به حاصل می آورد در همه ی امور زندگی بهره بگیرد.


نویسندگان این کتاب، ریچارد پل و لیندا الدر، هردو از رهبران برجسته ی جنبش تفکر انتقادی در جهان به شمار میروند و کتاب های متعددی در این زمینه نوشته اند که جزو برنامه ی درسی بسیاری از مدارس و دانشگاه هاست. این دو خود نیز سال هاست که در مدارس و دانشگاه ها مشغول تدریس اند و در عین حال با برگزاری کارگاه ها و سمینارهای متععد، تدابیر و ابزارهای کاربردی برای پرورش تفکر انتقادی را در اختیار علاقه مندان قرار میدهند... .

صفحات کتاب :
504
کنگره :
‏‫‭BF441‏‫‭/پ8ت7 1397
دیویی :
‏‫‭153/42
کتابشناسی ملی :
‏‫ 4855112‬
شابک :
‫‭978-964-207-154-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تفکر انتقادی