امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,800
نظر شما چیست؟

فرهنگ سازمانی 

روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی 

نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، در این کتاب ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می پردازد.

فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعه ای از ارزش ها، فرضیه ها، فهم ها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شده اند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده می شوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران می توانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنان شان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا می کند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان داده اند که فرهنگ های ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بوده اند در حالی که فرهنگ های دیوان سالاری دارای اثری منفی بوده اند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

در سازمان های اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده می شود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطه اند. این امر، نوعی بی ارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده می شود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف می تواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی می تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می کنند و چه می توانند بکنند.

شابک :
978-600-8794-90-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
113
کنگره :
HD58/7‏‫‬‭‬‭‬‏‫‭/ک47ف4
دیویی :
‏‫‬‭658/406
کتابشناسی ملی :
5221288

کتاب های مشابه فرهنگ سازمانی