نظر شما چیست؟

معرفی کتاب موضوعات عمومی جنگ نرم

کتاب موضوعات عمومی جنگ نرم، به تالیف محمد کربلایی تاج الدین و محمدرضا نایبی پور و سعید سلیمی،
از مجموعه کتاب های «یادداشت های موضوعی در حوزه جنگ نرم» است که در آن ها سعی شده، با بررسی و تشریح ابعاد جنگ نرم به ارتقاء آگاهی عمومی در این حوزه کمک نمود.

با توجه به بررسی به عمل آمده از تاریخچه ی زندگی بشر از ابتدای خلقت تا
کنون، اهمیت استفاده از عملیات روانی به عنوان یکی از اصلی ترین حربه ها
به منظور ایجاد روحیه و انگیزه بین نیروهای خودی، پیشبرد و موفقیت آن ها در جبهه ی جنگ، حفظ روحیه ی مردم برای انجام دادن پشتیبانی های همه جانبه و از سوی دیگر ایجاد شک و تردید در بین مردم طرف مقابل و از بین بردن انگیزه ی نیروهای نظامی آن ها اجرا می گردد.

در کتاب موضوعات عمومی جنگ نرم، مشخص شده که اهمیت فوق العاده ی عملیات روانی در پیشبرد اهداف مورد نظر بر هیچکس پوشیده نیست و در طول تاریخ، عملیات روانی به عنوان یکی از شیوه های شکست دادن حریف و کاهش توان رزمی او همواره مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین عملیات روانی می تواند به عنوان پشتوانه ی عملیات نظامی در راستای ارتقاء روحیه و آمادگی نیروهای مسلح و مردم یک کشور موثر باشد.

با توجه به اینکه پژوهش های فراوانی در حوزه های دشمن شناسی، تهدید شناسی و عملیات روانی و شیوه های تهدیدات نرم انجام پذیرفته و کتب و مقالات فراوانی نیز در این زمینه منتشر شده است، لیکن جهت آشنایی با گستره موضوعات مرتبط با عملیات روانی، جنگ نرم و دشمن شناسی به صورت خلاصه و موجز، مجموعه یادداشت های موضوعی عملیات روانی تهیه گردید.


کنگره :
‏‫UB277‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‬‭ک4 1395
دیویی :
‏‫‬‭355/34340955‬
کتابشناسی ملی :
4228981
شابک :
978-600-8415-05-3‬‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
72

کتاب های مشابه موضوعات عمومی جنگ نرم