کتاب کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن

روایتی ادبی داستانی از زندگی شهید مدافع حرم، سید احسان میرسیار بر اساس خاطرات سیده فاطمه میرکریم پور، همسر شهید

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
60,000
10%
ت 54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن

کتاب کوچه باغ انار! به ماندنم عادت نکن را حمیدرضا بشیری نوشته است. این کتاب، روایتی ادبی داستانی از زندگی شهید مدافع حرم، سید احسان میرسیار است که بر اساس خاطرات سیده فاطمه میرکریم پور (همسر شهید) نوشته شده است.

نویسنده در مقدمه اش تصریح می کند: در این کتاب که وام گرفته از مصاحبه ها، خاطرات شفاهی یا رویدادهای واقعی است که به رسم امانت داری، مستندات آن در اختیار انتشارات قرار گرفته است، با اجازه همسر شهید و به دلیل حفظ بافت داستانی اثر و همچنین برداشتن گامی نو در عرصه نویسندگی در حوزه مرتبط با دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، برخی وقایع از لحاظ مکانی یا زمانی، تلفیق، پس و پیش، یا فضاسازی شده اند. از این رو اگر انتقادی به وجود بیاید، متوجه نویسنده است، نه همسر شهید.

نویسنده در ابتدای کتاب کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن به داغی اشاره می کند که درگذشت پسرش بر دلش گذاشته و رد این داغ را می شود در احساسات رقیق او در جملات کتاب یافت.

کتاب کوچه باغ انار! به ماندنم عادت نکن در حالی نوشته شده که انتشارات دیگری نیز نوشتن یک کتاب درباره شهید میرسیار را در دست اقدام دارد اما بی تردید می توان گفت محتوا و فرم این کتاب، با همه کتاب هایی که تاکنون درباره شهدای مدافع حرم نوشته شده، فرق دارد.

 کتاب کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن در بیست و پنج فصل تدوین شده و در انتها تصاویر و اسناد و دستنوشته هایی از شهید سیداحسان میرسیار به چشم می خورد.

صفحات کتاب :
241
کنگره :
‏‫‬‭PIR8335
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7306759
شابک :
978-600-330515-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن