کتاب پیوند اعضاء حیوان به انسان pdf

با نگاه جامع فقهی، حقوقی و چالش های اخلاقی و پزشکی در آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیوند اعضاء حیوان به انسان

با نگاه جامع فقهی، حقوقی و چالش های اخلاقی و پزشکی در آن

سلامت جسم یکی از نعمت های بسیار با ارزش خداوند متعال به انسان می باشد. لذا در لسان مبارک پیامبر خاتم سفارش فراوان، جهت طلب و درخواست عافیت و سلامتی جسم، بیان شده است و بشر همواره برای سلامتی خود، تلاش هایی را نموده است.

 ولی با این حال، به علل مختلف سلامتی خود را از دست داده است و وی را دچار معضل نموده است که یکی از آن معضلات بسیار خطرناک، از دست دادن عضوی از بدن می باشد.

 لذا انسان از دیرباز به فکر جبران این ضایعه بر آمده است. اینجا بود که انسان رویای جابه جایی اعضای فاسد با اعضای صحیح را در سر پرورانید و برای تأمین جابه جایی، ناگزیر به اعضای دیگر انسان ها یا حیوانات روی آورد.

لذا بحث پیوند عضو مطرح گردید که یکی از مسائل جدید پزشکی گردید که به مرور زمان با پیشرفت علم پزشکی و تلاش پزشکان در این عرصه به موفقت های چشم گیری دست یافتند که باعث نجات جان خیل کثیری از انسان ها شد.

 ولی با گذشت زمان، مشکلات عدیده ای بر سر راه تکنولوژی پیوند عضو از دیگری به وجود آمد، که یکی از عمده مشکلات اساسی این علم، کمبود عضو پیوندی بود، زیرا میان درخواست کننده ی عضو و شخص دهنده ی عضو تعادل وجود نداشت و بسیاری از بیماران در لیست انتظار پیوند عضو، در اثر نبود عضو، جانشان را از دست می دادند، لذا این سؤال به ذهن می آید که آیا می توان برای تأمین عضو کافی برای پیوند، به دنبال جایگزین مناسب بود، مثلاً عضو حیوان را به انسان پیوند زد؟ 

آیا پیوند عضو از حیوان به انسان از نظر فقهی و حقوقی چه وضعیتی دارد؟ آیا روا خواهد بود یا نه؟ آیا برفرض موافقت فقها، دچار چالش های اخلاقی و پزشکی نخواهد شد؟ لذا در این نوشتار، تکنولوژی پیوند عضو از حیوان به انسان را از منظر فقهی و حقوقی و چالش های اخلاقی پزشکی در آن را بررسی خواهیم کرد.

صفحات کتاب :
167
کنگره :
BP198/6 ‭/پ9‏‫‭ف4 1397
دیویی :
‏‫‭297/379‬‬
کتابشناسی ملی :
5470013
شابک :
978-600-93090-6-1
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پیوند اعضاء حیوان به انسان