امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند دومین جلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. 

در این متن می خوانید:

خلاصه کتاب گرگها با چشم باز می خوابند

جلد دوم از این مجموعه با نام "گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند" شیوه‌ی ورود کشورهای جدید استعمارگر به فرایند اشغال سرزمین‌ها را بیان می‌کند. 
فرانسه و انگلستان با دیدن ثروت هنگفتی که از آن سوی اقیانوس‌ها به کشورهای پرتغال و اسپانیا و هلند روانه بود، برآن شدند تا سهم خود را از جهانی که به تازگی بر روی نقشه‌های آن‌ها دو برابر شده بود، بگیرند.

در این جلد ما با کشور انگلستان و ملکه‌ی معروف آن، الیزابت، بیشتر آشنا می‌شویم؛ کسی که تقریبا تمام هزینه‌ی دربارش، بوسیله‌ی دزدی از کشتی‌های اسپانیایی که از مستعمرات باز می‌گشتند تامین می‌شد. سپس نویسنده به جنگ‌های بین انگلستان و اسپانیا می‌پردازد و تغییر سرنوشت قاره بزرگ آمریکای شمالی در اثر این جنگ‌ها را بیان می‌کند. بعد از آن شاهد ورود انگلستان به هند و رقابت این کشور در آن‌جا با استعمارگران قبلی به‌خصوص فرانسویان هستیم. این کشمکش‌ها در نهایت به جنگ‌های ۷ ساله در دو سوی اقیانوس میان دو کشور فرانسه و انگلیس منجر می‌شود که سرنوشت کل جهان را تغییر می‌دهد. 

بخشی از کتاب گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند

انگلیسی‌ها نخست به کالیفرنیا دست یافتند. پس از آن مناطقی را کشف کردند که آن را "ویرجینیا" نامیدند. "ویرجین" یعنی دختری که ازدواج نکرده و چون ملکه الیزابت ازدواج نکرده بود این منطقه به افتخار او "ویرجینیا" نامیده شد. 
جانشین ملکه الیزابت، جیمز اول بود. او هیئت‌های اکتشافی بیشتری را به آمریکا اعزام کرد و به همین علت مناطق تازه کشف شده "جیمز تاون" نام گرفت. انگلیسی‌ها توانستند با شکست هلندی‌ها، خلیج دلاوار را تحت سلطه بگیرند. آن‌ها "نئوآمستردام" را هم از هلندی‌ها گرفتند و آن را نیویورک نامیدند. علت نامگذاری هم این بود که پادشاه انگلستان این شهر را در اختیار برادرش دوک یورک گذاشته بود و این منطقه یورک جدید یا نیویورک نام گرفت. مناطق وسیعی هم در شرق آمریکا به نام "مری" همسر پادشاه انگلستان "مری‌لند" نامیده شد.

دانلود کتاب گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند

دانلود نسخه صوتی کتاب گرگها با چشم باز میخوابند در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب گرگ ها با چشم باز می خوابند را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

خرید کتاب گرگ ها با چشم باز می خوابند

بدر فراکتاب امکان خرید کتاب گرگ ها با چشم باز می خوابند در فرمت چاپی و صوتی ممکن شده است.

خرید کتاب گرگ ها با چشم باز می خوابند

مشخصات کتاب گرگها با چشم باز می‌خوابند
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
صفحات کتاب :
100
کنگره :
‏‫‭D23‭/م9گ4 1397‬
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬
کتابشناسی ملی :
5293092
شابک :
978-600-03-2753-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه گرگ ها با چشم باز می خوابند