امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

کتاب "راهپیمایی‌ اشک‌ها" پنجمین جلد از مجموعه‌ی "سرگذشت استعمار"، نوشته "مهدی میرکیایی" است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. 

در این متن می‌خوانید:

پی دی اف کتاب راهپیمایی اشکها

pdf کتاب راهپیمایی اشکها در سایت فراکتاب موجود نمی باشد. شما می توانید نسخه صوتی و چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه نمایید.

خلاصه کتاب راهپیمایی اشکها

جلد پنجم از این مجموعه با نام راهپیمایی اشک‌ها، ما را با سرگذشت ساکنین اصلی قاره آمریکا آشنا می‌کند. این کتاب ابتدا سرنوشت تمدن سرخپوستان آمریکای مرکزی و جنوبی را بیان می‌کند و سپس به آمریکای شمالی می‌پردازد. جایی که سرخپوست‌ها ابتدا از زمین‌های حاصلخیز شرقی به مناطق بد آب و هوای غربی رانده شدند اما پیدا شدن طلا در آن زمین‌ها هم، آنان را از یورش مردان رنگ پریده در امان نگذاشت. 

ما در این کتاب قدم به قدم با کوچ اجباری مردم بومی این سرزمین همراه می‌شویم و نسل کشی و قتل عام ایشان را به چشم می‌بینیم. رفتاری که سفیدپوست‌های مهاجم در خاطرات خودشان برای تاریخ ثبت کرده‌اند نشان می‌دهد از همان ابتدا پیمان‌شکنی جزء لاینفک مهاجرین این سرزمین بوده است. 

بخشی از کتاب راهپیمایی اشک‌ها

آمریکایی‌هایی که در آغاز فقط مناطق شرقی قاره آمریکای شمالی را در اختیار داشتند، رسیدن به غرب قاره و تشکیل کشوری را که از اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام گسترده بود "سرنوشت نمایان" نام گذاشته بودند. دولت آمریکا هیچگاه به صورت رسمی به این سیاست اشاره نکرد و تنها تاجران و ماجراجویان از آن یاد می‌کردند، اما عقب راندن سرخپوست‌ها به صورت گام به گام سیاست دائمی دولت آمریکا در قرن نوزدهم بود. کشف طلا، نقره و نفت جویندگان ثروت را به سرزمین سرخپوست‌ها می‌کشاند و دولت به سرخپوست‌ها اعلام می‌کرد که نمی‌تواند جلوی این افراد را بگیرد! از سویی دشت‌های وسیع که سرخپوست‌ها در اختیار داشتند به کشتزارهای عظیمی تبدیل می‌شد که اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می‌داد.
در سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۸۹۰ میلادی یعنی دقیقاً سال‌هایی که عملیات پاکسازی تکمیل می‌شد، انقلابی به نام انقلاب کشاورزی در آمریکا صورت گرفت. در این سی سال تعداد مزارع در آمریکا سه برابر شد و از دو میلیون به شش میلیون مزرعه رسید. مساحت این کشتزارها هم از ۱۶۰ میلیون به ۳۲۵ میلیون هکتار رسید. تمام این زمین‌ها با کشتار مردان زنان و کودکان سرخپوست به دست آمده بود. در پایان قرن، از تمام مساحت کشور آمریکا فقط ۲۲ هزار کیلومتر مربع آن در اختیار سرخپوست ها قرار داشت. منطقه‌ای که اکنون نیز به سرخپوست‌ها تعلق دارد. نسبت این عدد به مساحت کل آمریکا (۹۸۲۶۶۳۰) مشخص می‌کند که دولت آمریکا فقط ۱/۴۵۰ از زمین‌های کشور را به صاحبان اصلی آن اختصاص داده است.

دانلود کتاب راهپیمایی اشکها

دانلود نسخه صوتی کتاب راهپیمایی اشکها در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب راهپیمایی اشکها را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

خرید کتاب راهپیمایی اشکها

خرید کتاب راهپیمایی اشک ها را می توانید در فراکتاب در فرمت صوتی و چاپی انجام دهید.

خرید کتاب راهپیمایی اشک ها

مشخصات کتاب راهپیمایی اشک ها را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات کتاب راهپیمایی اشکها
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
صفحات کتاب :
111
کنگره :
‏‫‬‮‭D23‏‫‭
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬
کتابشناسی ملی :
5657381
شابک :
978-600-03-2757-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه راهپیمایی اشک ها