امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

کتاب "فاخته‌ها لانه ندارند" ششمین جلد از مجموعه‌ی "سرگذشت استعمار"، نوشته "مهدی میرکیایی" است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند.
در این متن می‌خوانید:

خلاصه کتاب فاخته ها لانه ندارند

جلد ششم از این مجموعه با نام فاخته‌ها لانه ندارند، به مباحث پولی و مالی در اروپای بعد از رنسانس (دوران استعمارگری‌ها) می‌پردازد.
این کتاب ابتدا تاریخچه‌ی پول (طلا و نقره) در اروپا و مستعمرات را بیان می‌کند و ما را با چگونگی ایجاد نظام‌های مالی مانند بانک، شرکت و بورس آشنا می‌کند. سپس به تاثیر زیاد شدن ثروت در اثر ورود منابع طلا و نقره‌ی سرزمین‌های استعمار شده به اروپا می‌پردازد؛  تاثیراتی مانند تغییر سبک‌ زندگی و آداب غذاخوردن اروپایی‌ها طی ۵۰ سال یا روش‌های مختلف کلاهبرداری در کشورهای اروپایی.
در ادامه‌، کتاب تأثیراتی را که ثروتمندان نوکیسه‌ی اروپایی روی حکومت‌ها و سران کلیسا می‌گذاشتند بیان می‌کند؛ اثراتی که انقلاب تجاری نامیده می‌شد و به انقلاب کشاورزی و به دنبال آن انقلاب صنعتی در اروپا منجر شد. 
در این جلد با شاعران و فیلسوفان آن روز اروپا هم آشنا می‌شویم و به پشت پرده و حقیقت شخصیت آن‌ها پی می‌بریم‌.

 

بخشی از کتاب فاخته ها لانه ندارند

آقای پزشک کتاب ده صفحه‌ای خود را در سال ۱۷۱۴ و ۱۷۲۳ میلادی گسترش داد و در دو جلد منتشر کرد. این بار نام کتاب "داستان زنبورها" بود و در دو کشور انگلستان و فرانسه منتشر شد. نسخه‌های زیادی از کتاب در هر دو کشور به فروش رفت. برای مردم جالب بود که کسی ولع آن‌ها را برای رسیدن به پول با کلماتی زیبا ستایش کند: "تنها با حرص زدن بیشتر ثروت‌های هنگفت به وجود می آیند و در سایه همین ثروت فراوان، آثار هنری برجسته خلق می‌شوند."
مندویل نوشت: "عشق به تجمل یا دلبستگی به هر چیزی که بیشتر از نیاز روزانه ماست پایه تمدن و صنعت اروپاست."
 انگار اروپاییان به کسی نیاز داشتند تا همه ستم‌ها، نیرنگ‌سازی‌ها و آزمندی‌هایی را که در این سال‌ها از آن‌ها سر زده بود با واژه‌هایی آراسته به عنوان رفتارهایی عادی توضیح دهند و عذاب وجدان آن‌ها را اندکی کاهش دهند.

دانلود کتاب فاخته ها لانه ندارند

دانلود نسخه صوتی کتاب فاخته ها لانه ندارند در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب فاخته ها لانه ندارند را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

خرید کتاب فاخته ها لانه ندارند

خرید کتاب فاخته ها لانه ندارند نسخه صوتی و چاپی در فراکتاب امکان پذیر است. همچنین امکان خرید مجموعه کتاب سرگذشت استعمار نیز با تخفیف ویژه امکان پذیر است.

خرید کتاب فاخته ها لانه ندارند

مشخصات کتاب فاخته ها لانه ندارند را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات کتاب فاخته ها لانه ندارند
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
صفحات کتاب :
110
کنگره :
‏‫‬‮‭D23
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬
کتابشناسی ملی :
6217514
شابک :
‫‭978-600-03-2759-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فاخته ها لانه ندارند