امتیاز
5 / 3.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
65,000
15%
ت 55,250
نظر شما چیست؟

کتاب سفر الماس هفتمین جلد از مجموعه‌ کتاب سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است. سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب سفر الماس

 مهدی میرکیایی نویسنده‌ کتاب سفر الماس، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. جلد هفتم از این مجموعه با نام سفر الماس، به تاریخ استعمار شبه قاره‌ی هند می‌پردازد.

در این جلد نویسنده ما را با الماس بزرگ کوه نور همراه می‌کند و سرنوشت آن را از ابتدای حکومت بابر کورگانی، نواده تیمور لنگ، تا رسیدن به تاج ملکه الیزابت در انگلستان بیان می‌کند. در این سرگذشت، ما با مراحل مختلف استعمار هند آشنا می‌شویم؛ از زمان پادشاهان مقتدری مثل همایون و اکبر گورکانی تا زمان سلاطین خوشگذرانی چون جهانگیر. کتاب سفر الماس از یک طرف به مناسبات نزدیک و دوستانه بین پادشاهان هند و ایران چون شاه تهماسب صفوی و از طرف دیگر به حملات کشورگشایانه‌ی نادرشاه افشار به هندوستان می‌پردازد و نقش ایرانیان دیگری چون محمد سعید اردستانی را در هند بیان می‌کند؛ همه‌ی اتفاقاتی که منجر به دوبار سفر کوه نور به ایران می‌شود.

پی دی اف کتاب سفر الماس

pdf کتاب سفر الماس در سایت فراکتاب موجود نمی باشد. شما می توانید نسخه صوتی و چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه نمایید.

دانلود کتاب سفر الماس

دانلود نسخه صوتی کتاب سفر الماس در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب سفر الماس را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

بخشی از متن کتاب سفر الماس

نادرشاه با خالی کردن خزانه هند به ایران برگشت او نمی‌دانست با بیرون کشیدن این ثروت هنگفت از هند و زخمی کاری که بر تن ارتش هند زده بود چه خدمتی به اروپایی‌هایی کرده است که به دنبال تصرف هند و نفوذ در تمام بخش‌های شبه قاره بودند. با حمله نادر، حکومت مرکزی هند بیش از گذشته تضعیف شد و این وضعیت بهترین فرصت برای انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بود تا حاکمان محلی را که دیگر از پشتیبانی امپراتوری قوی برخوردار نبودند، بترساند و آن‌ها را زیر نفوذ خود بکشند.

خرید کتاب سفر الماس

برای خرید کتاب سفر الماس نسخه چاپی و صوتی می‌توانید در فراکتاب اقدام بفرمایید.

خرید کتاب سفر الماس

مشخصات کتاب سفر الماس را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات کتاب سفر الماس
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
112
کنگره :
D23
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬
کتابشناسی ملی :
6216402
شابک :
978-600-03-2758-3

کتاب های مشابه سفر الماس