نظر شما چیست؟

 عاشقی به سبک ون گوگ 

کتاب صوتی «عاشقی به سبک ون گوگ» رمانی نوشته محمدرضا شرفی خبوشان است که برنده ی جایزه ی ادبی شهید اندرزگو نیز شده است.

 خلاصه کتاب صوتی عاشقی به سبک ون گوگ

 «البرز» در خانه یکی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی به عنوان فرزند خدمتکار بزرگ می شود. تیمسار دختری به اسم «نازلی» دارد که در کودکی همبازی البرز و در جوانی تبدیل به معشوق او می شود. البرز به دلیل عشقش به نازلی وارد ماجراهایی می شود که پدر نازلی یک سر آنهاست، رفت وآمدهای مشکوک به خانه و روابط مرموزی که پنهان مانده اند از ماجراهای این رمان است.

قسمتی از کتاب

 «به قول نازلی نقاشی آدم را کر می کند، شنوایی آدم را می برد توی رنگ ها و نقاش وقتی به نقاشی فکر می کند، یا وقتی دارد تابلویش را می کشد، هم رنگ ها را می بیند و هم رنگ ها را می شنود. بو و مزه ای که حس می کند، بو و مزه رنگ است و با دمب باریک و بلند قلم مو، لمسش را هم به تن تابلو می ریزد و گاهی اصلا هوس می کند به این لمس آنقدر میدان بدهد که از نوک انگشتش برای درهم کردن و ساختن رنگ ها استفاده کند. همیشه خدا کناره منفذها و زیر ناخن انگشت اشاره مان رنگی بود و موقع کشیدن و فکر کردن به نقاشی، صدایی غیر از رنگ نمی شنیدیم. »

 توصیفات حرفه ای و روایت قوی محمدرضا شرفی خبوشان، از دلهره ها، حسرت ها و آنچه در دل البرز می گذرد مخاطب را تا آخرین سطر داستان به جای البرز می نشاند.

 علاوه بر وجه ادبی زیبای این رمان، محمدرضا شرفی هنر نقاشی را هم به خوبی می شناخته و از آن در رمانش استفاده کرده است. «عاشقی به سبک ون گوگ» کتابی است که بعد از شنیدن آن، دوباره به سراغش خواهید رفت.


صفحات کتاب :
212
کنگره :
PIR8123‭‬ ‭/ر684‏‫‭ع2 1393
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3056512
شابک :
978-600-6889-06-1‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه عاشقی به سبک ون گوگ