امتیاز
5 / 4.4
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
10,000
50%
ت 5,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
14,000
50%
ت 7,000
خرید چاپی
80,000
15%
ت 68,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب آرام جان از محمدعلی جعفری زندگی شهید محمد حسین حدادیان را روایت می‌کند. شهید حدادیان یک مدافع حرم بود که برای مقابله با داعش در جبهه سوریه هم جنگید اما در تهران به شهادت رسید. کتاب ارام جان را نشر شهید کاظمی منتشر کرده است.

معرفی کتاب آرام جان

کتاب آرام جان از محمدعلی جعفری زندگی شهید محمد حسین حدادیان را روایت می‌کند. شهید حدادیان یک مدافع حرم بود که برای مقابله با داعش در جبهه سوریه هم جنگید اما در تهران به شهادت رسید.
محمدحسین حدادیان متولد سال ۱۳۷۴ از تهران بود که در حادثه خیابان پاسداران تهران در سال ۱۳۹۶ و در سن 22 سالگی، به دست دراویش شورشی گنابادی به شهادت رسید. کتاب آرام جان به شرح داستان زندگی و شهادت محمد حسین از زبان مادرش می‌پردازد.

خلاصه کتاب آرام جان

داستان این رمان درباره شهید محمد حسین حدادیان است که از زبان مادر شهید روایت می شود مادر شهید در خانواده مذهبی زندگی نکرده است اما در واقع از دوران انقلاب هم بی نصیب نبوده است.
 از ازدواج با همسر اولش با شهید دفاع مقدس یک فرزند به جا می گذارد و با وجود مخالف بودن پدر همسر دومش باز هم با آن مرد ازدواج می کند که حاصل این ازدواج شهید محمد حسین حدادیان است. 
این زن پس از تحمل رنج و درد سقط جنین و جوابگویی دکترها از باردارنشدن باز هم دست از تلاش برنمی دارد و تمام دوران حاملگی و بعد از آن هم با ذکر و یاد خدا می گذراند.
روایت بسیار شیرین و دلنشین شروع میشود و به دنبال یافتن محمد حسین، خواننده را با خود میکشد. اواسط کتاب، مراقب های معنوی مادر شهید در زمان بارداری هم بیان شده که میتواند منبع خوبی برای تربیت فرزند در دوره ی بارداری باشد.
تمام دوران نوجوانی شهید با هیئت و بسیج می گذرد و همچنین در دوران بزرگسالی هم همانگونه می گذرد.
برخلاف داستان شهدایی که همگی ساکن مناطق معمولی و بعضا محروم شهرها بوده اند ، آرام جان روایت شهیدی از منطقه اعیان نشین قیطریه و اندزگو ست که آزِرا سوار میشود و به تیپ خود بسیار اهمیت میدهد. کتاب از زبان مادر شهید محمد حسین حدادیان است.مادری که همسر شهید هم هستند .
این شهید سال ۹۴ تصمیم می گیرد به سوریه برود اجازه اش را از مادرش می گیرد و راهی می شود.
از سوریه که برمی‌گردد در تهران شهید می شود. زمان شهادت محمد حسین، خودش روضه ی غریبی از مظلومیت بسیجیانی است که در راه سرورشان اباعبدالله الحسین علیه السلام برای امنیت کشور تلاش میکنند.
پرداختن به مسئله ی اغتشاشات دراویش در زمستان ۱۳۹۶ از زاویه ی بسیار نزدیک و از زبان یکی از مدافعین امنیت ، از مهم ترین بخش های هرچند کوتاهِ این کتاب است . به روایت مادر شهید حضرت آیت الله خامنه ای به دیدار این مادر شهید می رود.
خ امینی. شرکت: ببینید راستش چیزی که کتاب رو از بقیه کتابهای شهدایی متمایز میکنه ، توضیحات مادر در زمان بارداری محمدحسین هست ، که حداقل نظر من مادر رو خیلی جلب کرد 
چون من خودم اگه میدونستم این کتاب در مورد مراقبت های بارداری نکاتی داره ، حتما زودتر میخوندمش و قطعا به دیگران پیشنهاد میدادم نکنه ی دیگه ش این بود که در مورد شهدای مدافع امنیت بود ، یکی از مهم ترین مسائل روز در حال حاضر دانستن در مورد بسیجی هایی هست که برای جنگ های شهری داوطلبانه شرکت میکنند ... مخصوصا که نحوه ی جنایت دراویش هم از زبان یکی از نزدیکان محمدحسین حین شهادتشون عنوان شده است.

برشی از متن رمان آرام جان

نیم خیز نشست جلویم. بهش می گفتم: «خب راحت بشین روی زمین!» سرسفره و موقع تماشای تلویزیون هم نداشت، انگار داشت دیرش می شد. تسبیح شاه مقصودش را توی دست جمع کرد: «حاج خانم!» از حاج خانم گفتنش فهمیدم قضیه جدی است.  نظرتون دربارهٔ سوریه رفتن من چیه؟ دستم را گذاشتم روی سینه ام. سرش را بوسیدم و گفتم: ««یک عمره توی زیارت عاشورا به امام حسین می گم انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم.» تسبیحش را انداخت بالا و توی هوا چنگ زد. بغلم گرفت و گفت: «قربونت برم مشمول جان!» 

کتاب صوتی آرام جان

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود صوتی کتاب شهید محمد حسین حدادیان فراهم شده است. پس از نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید کتاب را به صورت آنلاین و یا آفلاین برای مدتی محدود رایگان بشنوید.

مادر شهید محمد حسین حدادیان

مادر شهید محمد حسین حدادیان گفت: بعد از شهادت او بارها به من گفتند که برای تدفین به معراج شهدا بروم. اما من چون شنیده بودم که او را خیلی سخت به شهادت رسانده‌اند؛ دل دوباره دیدنش را نداشتم و در خانه ماندم. اما در آخر با اصرار پدرش به معراج رفتم.

‏کتاب آرام جان pdf

پی دی اف کتاب ارام جان در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست و هم چنین نسخه چاپی و صوتی این کتاب در فراکتاب موجود می‌باشد.

خرید کتاب آرام جان

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب آرام جان pdf ، دانلود کتاب صوتی آرام جان و خرید کتاب آرام جان چاپی فراهم شده است و شما می‌توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت تهیه کنید.

دانلود و خرید کتاب آرام جان (pdf، صوتی و چاپی)

مشخصات رمان آرام جان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمدعلی جعفری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 160
موضوع: خاطراتی از زندگی شهید مدافع حرم محمدحسین حدادیان
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
160
کنگره :
PIR8339‭‬
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6088739
شابک :
978-622-6609-98-2‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آرام جان