امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چشم روشنی

کتاب چشم روشنی با زبان داستان حال و روز همسران جانباز را روایت می کند. روایت داستانی سرکار خانم طالبی (همسر شهید) از زندگی جانباز شهید؛ سید جواد کمال. عاشقانه‌هایی که در کتاب چشم روشنی با زبان داستان، حال و روز همسران جانباز را روایت می‌کند و تصویری متفاوت را از این افراد به تصویر می‌کشد.

نثر کتاب چشم روشنی روان وبیان آن صمیمی است به طوری که مخاطب را در اندک زمانی به خود جذب می کند. هر فصل در صفحاتی کوتاه تنظیم شده و نویسنده شرح زیبایی های شیرین زندگی جانبازان را با تمام فراز و نشیب هایش با هنرمندی به تصویر کشیده است. در لابلای این سطور شوخ طبعی و اخلاق  حسنه شهید سید جواد نیز مخاطب را به وجد می آورد.

گزیده کتاب چشم روشنی

«سید جواد روزی با صد و هشتاد و خرده ای قد، هیکلی ورزیده و عنوانی دهن پُر کن می رود خواستگاری. اما بعد همه چیزش را از دست می دهد؛ جز مردانگی و اخلاق را ... همان اول زندگی فهمیدم به اندازه فامیل هایم او دوست و آشنا دارد. با اینکه آن زمان بیست و چهار پنج سال بیش تر نداشت، هر شب مهمان داشتیم. برایمان کادوی عروسی می آوردند. یک شب که مادرم آنجا بود گفت که زشته مهمان ها شام نخورده بروند، نگهشان دارید. مادر رفت سراغ مرغ پختن من هم با اعتماد به نفس رفتم سراغ برنج و قابلمه. پلویی پختم که توی تاریخ ثبت شد. دانه های برنج طوری به هم چسبیده بود که مثل کیک قالبی از قابلمه بیرون آمد.

 وقتی دیس پلو را سر سفره گذاشتیم. سید جواد مثل قطعه های کیک پلوی شفته شده را می گذاشت توی بشقاب مهمان ها و با خنده می گفت: به هر نیتی دوست دارید این پلو را بخورید، به نیت آش، کیک یا ... همه خندیدند. خودم خنده ام گرفته بود. به خاطر این قضیه هیچ وقت سرزنش نشدم از بس که با همه خرابکاری هایم تشویقم می کرد. حرف یکی دو روز نبود، ماجرای یک عمر بود. فکرش را هم نکن، که سید جواد یک جا بشیند و دست روی دست بگذارد. انگار ساخته بودنش، برای اینکه چشم همه را روشن کند. از بس که دلش روشن بود.»

صفحات کتاب :
170
کنگره :
DSR1626 /ک8‬‭ل8 1399‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
7341777
شابک :
978-600-8200-79-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چشم روشنی