کتاب برایم حافظ بگیر pdf

مجموعه خاطرات سردار مدافع حرم؛ شهید حاج شعبان نصیری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برایم حافظ بگیر

کتاب برایم حافظ بگیر نوشته زینب سوداچی از مجموعه مدافعان حرم انتشارات شهید کاظمی به زندگی شهید مدافع حرم، حاج شعبان نصیری می پردازد.

شهید حاج شعبان نصیری زاده اول فروردین ۱۳۳۷ از بنیانگذاران سازمان بدر و از اعضا و بنیانگذاران سپاه کرج بود. او از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق شرکت داشت و بعد از جنگ در سال ۱۳۹۶ در حال عملیات مستشاری در موصل به شهادت رسید. پیکر وی در قطعه ۲۹ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

گزیده کتاب برایم حافظ بگیر

حاج شعبان تعریف می کرد که: یک روز در عراق با ابومهدی مهندس نشسته بودیم که حاج قاسم سلیمانی آمد به خط. آن زمان داشتیم روستاهای اطراف موصل را می گرفتیم؛ یعنی آخرین مکان های تحت اِشغال داعش. من به حاج قاسم گفتم: «فردا بالاخره موصل هم آزاد می شه، ولی راهکار ما برای مردم چیه؟»

حاج قاسم گفت: «موتور رو بردار بریم.»

من جلو نشستم، حاج قاسم هم تَرک موتور. به بقیه گفت: «ما می ریم منطقه رو می بینیم و برمی گردیم.» راه افتادیم. من شروع کردم به صحبت. حرفم به درازا کشید. حاج قاسم هم که می دید هنوز صحبت هایم تمام نشده، می گفت: «بریم این جا رو هم ببینیم، بریم اون جا رو هم ببینیم.» اطرافمان هم مدام خمپاره می خورد و منفجر می شد.

از رفتن ما حدود یک ساعت گذشته بود و همه نگران شده بودند؛  چون معمولاً رفت و برگشت برای شناسایی کمتر از یک ربع طول می کشد. وقتی برگشتیم دیدیم همه، به خصوص ابومهدی، نگران و مضطرب، توی مسیر ایستاده و منتظر بودند. می گفتند: «چرا این قدر طولانی رفتید؟... چرا تماس نگرفتید؟... نگفتید اگر شما رو زنده بگیرن، چه بر سر ما می آد؟... اگه شهید می شدید، کی می خواست جوابگو باشه؟...»

بعدها حاج قاسم در مراسم چهلمین روز شهادت حاج شعبان گفت: «از روزی که ایشان را دیدم، در جبهه های تکریت، احساس کردم که به زودی شهید خواهد شد. نور شهادت در وجود او؛ تعبد و معنویت و دین داری و خلوص، و اصرار برگمنامی... اصرار بر گمنامی و عمل در گمنامی... بی نظیر بود شهید نصیری. خداوند این شخصیت را در همهٔ قلب های جوانان ما جا دهد.»

شابک :
978-622-6609-37-1
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
344
کنگره :
BP52/66
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
5748714

کتاب های مشابه برایم حافظ بگیر