امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیان اعتقادات به زبان ساده

از حجت الاسلام امین فرید است که با نثر و بیانی روان فرهنگ اسلامی و اصول فکری آن را برای جوانان توضیح داده است. امروز در بین جوانان اعتقاداتی شایع شده است که حاصل نفوذ نرم دشمن به مواضع فکری و زیربنایی آنها درباره اسلام است. چیزهایی مثل تا وقتی عقل و خرد انسانی هست چه نیازی به قرآن ۱۴۰۰ سال پیش داریم.

 مذهبی و غیر مذهبی هرکدام راه خودشان را می روند باید به اعتقادات همه احترام گذاشته شود، دین با گذشت زمان قدیمی و ناکارآمد شده است و حجاب و پوشش امری شخصی است که باید مطابق خواست و سلیقه فرد باشد یا عقایدی از نوعی دیگر که انسان را به بازگشت به ادیان و عقاید قبل از اسلام ترغیب می کند و هزاران شبهه و نیرنگ که نیاز به پاسخی صحیح و اصولی دارند.

در کتاب بیان اعتقادات به زبان ساده، حجت الاسلام امین فرید کوشیده است تا با پاسخ دادن ضمنی به برخی از شبهات این چنینی، درک بهتری از اصول و زیر بنای اسلام به جوانان عرضه کند. مباحث کتاب بیان اعتقادات به زبان ساده در موضوعات مختلف خداشناسی، نبوت، امامت، ولایت، عدل و معاد ارائه شده اند.

گزیده کتاب بیان اعتقادات به زبان ساده

توحید در خالقیت و ربوبیت:

یعنی معتقد باشیم که خداوند، هستی بخش ما و سایر موجودات است. همان که در ابتدا، ما را خلق کرد همان است که لحظه لحظه به ما وجود داده و ضامن بقاء ماست و نسبت به تدبیر کارمان و پرورش جانمان، بی تفاوت نبوده است. به عبارت دیگر لازمة خلق موجودات، تدبیر و پرورش ان هاست.

سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
104
کنگره :
BP216‏‫‭/ف4ب9 1394
دیویی :
297/4172
کتابشناسی ملی :
4038049‬
شابک :
978-600-96048-0-7

کتاب های مشابه بیان اعتقادات به زبان ساده