کتاب جاسوس استورم 1 pdf

خاطرات جوان دانمارکی از قاچاق، مسلمان شدن و سلفی گری تا ارتداد، جاسوسی و کشتن بزرگان القاعده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
20,000
50%
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جاسوس استورم (جلد اول)

کتاب جاسوس استورم (جلد اول) نوشته ی مورتن استورم و ترجمه وحید خضاب، خاطرات جوان دانمارکی از قاچاق، مسلمان شدن و سلفی گری تا ارتداد، جاسوسی و کشتن بزرگان القاعده است.

کتاب جاسوس استورم (جلد اول) شرح زندگی و خاطرات مورتن استورم، جوانی دانمارکی از قاچاق، مسلمان شدن و سلفی گری تا ارتداد، جاسوسی و کشتن بزرگان القاعده است. مورتن استورم در خانواده ای پرتنش به دنیا آمده، روند تحصیلی بسیار ناموفقی داشته، پس از آن در نوجوانی وارد گروه های خلافکار شده، کارش به زندان کشیده، بعد طی اتفاقی با اسلام آشنا و مسلمان شده است.

شاید به نظر برسید که این می تواند پایان ماجرا باشد اما داستان جاسوس استورم اینجا پایان نمی پذیرد. کمی بعد مسیر زندگی او را به انگلستان و بعد به یمن می کشاند. اما این هم پایان ماجرا نیست، استورمِ بدون دین، که مسلمان شده، به زودی سلفی، و سپس تکفیری می شود اما باز هم ماجرایش طوری پیش می رود که با شبهه ای بسیار سست (که می شود آن را کاملا «آبکی» نامید) مرتد می شود.

 ارتداد هم باعث تغییر موضع او می گردد و دست او را در دست چند سرویس اطلاعاتی می گذارد و «مراد استورم تکفیری» تبدیل می شود به «جاسوس استورم»، و کار همکاری اطلاعاتی هم، به همکاری امنیتی و کمک به ترور یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های القاعده، انور العولَقی، منجر می شود.

گزیده کتاب جاسوس استورم (جلد اول)

من فقط به این خاطر توانسته بودم با ماشینم به این ناکجاآباد (جایی که حضور القاعده مدام بیشتر و قدرت حکومت مدام کمتر می شد) بیایم که همسر یمنی جوانم، فدیه، کنارم نشسته بود. در آن مسیر خطرناک رو به جنوب کشور، به هر ایست بازرسی که می رسیدیم می گفتیم داریم می رویم برادر او را ببینیم و با همین بهانه، ایست های بازرسی را یکی بعد از دیگری رد می کردیم.

می دانستم با تلاشم برای تماس مجدد با انور العولَقی (یک روحانی آمریکایی-یمنی که آن روزها تبدیل به یکی از تأثیرگذارترین و کاریزماتیک ترین شخصیت های القاعده شده بود) دارم زندگی ام را به خطر می اندازم. ارتش و دستگاه های اطلاعاتی یمن اخیرا مبارزه با «القاعدهٔ جزیرة العرب»، یکی از فعال ترین و خطرناک ترین شاخه های سازمان اسامه بن لادن، را تشدید کرده بودند. (هر لحظه) امکان یک کمین، تیراندازی در ایست های بازرسی یا خیلی ساده یک سوءتفاهم مرگبار وجود داشت.

ضمنا این خطر هم وجود داشت که انور العولَقی (که حالا از طرف روزنامه های غربی، «ستارهٔ القاعده» خوانده می شد) دیگر به من اعتماد نداشته باشد. این سفر داشت به درخواست او انجام می شد. ما (طبق قرار) یک ای میل مشترک داشتیم، او (برای اینکه من متن را بخوانم و به من پیغام برساند) یک ای میل پیش نویس کرده و در آن نوشته بود: «بیا یمن، می خوام ببینمت.»

از آخرین باری که عولقی را دیده بودم تقریبا یک سال می گذشت و در این مدت، او بی وقفه مسیر شومی (که در آن حرکت می کرد) را ادامه داده بود. آن خطیب تندروی هم دل با القاعده (که عضو القاعده نبود) حالا (نه تنها عضو القاعده، بلکه) تبدیل به یکی از شخصیت های تأثیرگذار در بین رهبران این سازمان شده و از نقشه های این سازمان برای گسترش وحشت و تروریسم آگاه، و خود در آن دخیل شده بود.

صفحات کتاب :
248
کنگره :
1397‬ 3آ 6ن// HV6430‭‬
دیویی :
25092 2 6/ 303
کتابشناسی ملی :
550851 4
شابک :
5- 84 - 6609 - 622 - 978
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه جاسوس استورم 1