امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

کتاب بی شعوری، نوشتۀ خاویر کرمنت، اثری با درون‌مایه‌ی روانشناسی، خودشناسی، اختلالات شخصیتی و رفتارشناسی، و جرقه امیدی برای آن‌هایی که با بیشعوری خو گرفته‌اند محسوب می‌شود. این کتاب توسط علیرضا عامل محرابی ترجمه و انتشارات آوای رعنا آن را منتشر و روانه ی بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب بی شعوری

کتاب بیشعوری با هدف راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت به نگارش درآمده است.
آیا از اینکه همسایه‌ تان زباله‌هایش را در جوی آب می‌ریزد عصبانی هستید؟ آیا تا به حال پیش آمده که در اداره‌ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت‌ها در آمد و شد باشید؟ آیا احساس می‌کنید برخوردهای رئیس‌تان با شما توهین‌آمیز است؟ تا به حال دلتان ‌خواسته یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد از ساعت‌ها انتظار و پرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده‌اید، بدون آنکه اجازه بدهد در مورد بیماری ‌تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده ‌است؟ آیا از دیدن مجری‌ های تلویزیون عصبی می‌ شوید؟ آیا با شنیدن حرف‌های سیاستمداران دچار رعشه و ناسزاگویی می‌شوید؟ آیا وسوسۀ خفه کردن بزرگ‌ترهای فامیل که دائم مشغول فضولی و نصیحت و بزرگتری‌ اند، زیاد به سراغتان می‌آید؟ با همکاران از زیر کار دررو و زیرآب‌زن زیاد دست به یقه می‌شوید؟ آیا هر هفته دوستانی به سراغتان می‌آیند که بخواهند شما را به فعالیت تجاری یا آیین مذهبی جدیدی دعوت یا دست‌کم چاکرایتان را باز کنند؟ رابطه ‌تان با همسرتان چطور است؟ به فکر جداشدن از او هستید یا آنقدر شرور است که حتی جرئت جدا شدن از او را هم ندارید؟ بچه‌های تخس و شروری هم دارید که همیشه باعث سرافکندگی‌ تان شوند؟
اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است، کتاب بیشعوری (Asshole no more) برای شماست؛ زیرا شما با بیشعورها سروکار دارید و این کتاب دربارۀ پدیدۀ بیشعوری در جوامع کنونی است که راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان بیشعوری، خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است. اما اگر پاسخ ‌تان به پرسش‌های بالا منفی است، احتمالاً خطر جدی‌تری شما را تهدید می‌کند!

خلاصه کتاب بی شعوری

خاویر کرمنت (Xavier Crement) در این کتاب آورده است: آشکار کردن ضعف‌ها و اشتباهات خود، برای هیچ‌کس کار آسانی نیست. من تا مدت‌ها از نوشتن این کتاب و حتی صحبت کردن درباره موضوعات آن ابا داشتم، زیرا دوست نداشتم تمام دنیا بفهمد که من آدم بیشعوری بوده‌ام.
شاید بیشعوری یک «بیماری» است و مثل تمام بیماری‌ ها برای پیشگیری و درمانش باید آن را درست شناخت. هر چقدر یک بیماری خطرناک‌تر و شایع‌تر باشد، شناخت و مقابله با آن ضروری‌تر است، اما بیشعوری مهلک ‌ترین عارضه کل تاریخ بشریت است که تاکنون راهکاری علمی برای مقابله با آن ارائه نشده است.
بیشعوری حماقت نیست و بیشتر بیشعورها نه تنها احمق نیستند، که نسبت به مردم عادی از هوش و استعداد بالاتری برخوردارند. خودخواهی، وقاحت و تعرض آگاهانه به حقوق دیگران که بن‌مایه‌های بیشعوری‌اند، بیشتر از سوی کسانی اعمال می‌شود که از نظر هوش، معلومات، موقعیت اجتماعی و سیاسی و وضع مالی، اگر بهتر از عموم مردم نباشند، بدتر نیستند.
واقعیت دردناک آن است که در طول تاریخ، مسببان بیشترین آسیب‌هایی که بشریت متحمل شده‌ است آدم‌ های بیشعور بوده‌اند و نه آدم‌های نادان. جنایتکاران بزرگ تاریخ اکثراً آدم‌هایی باهوش و سخت‌کوش بوده‌اند که حاصل‌ضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت آن‌ها با خودخواهی، تعرض به حقوق دیگران و رذالت‌های منفی‌شان، از آن‌ها بیشعورهای بزرگ و ترسناکی ساخته که دنیایی را به آتش کشیده‌اند.
چه بیشعور باشید و چه درگیر با بیشعورها، با انتخاب این کتاب دست‌کم راهنمای خوبی انتخاب کرده‌اید و راه را عوضی نرفته‌اید.
هیچ‌کدام از وقایع و نام‌های یادشده در متن کتاب واقعی نیست، اما وجود مابه‌ازاهای فراوان در میان جامعه برای توصیفاتی که در هر بخش از بیشعورهای خاص شده ‌است می‌تواند تأمل‌برانگیز، اثرگذار و شاید ناامید کننده باشد. این اثر تنها ترجمه‌ی قانونی با مجوز رسمی از نویسنده است.
کتاب بیشعور ها دارای فهرست زیر می باشد:
مقدمه ای از زبان نویسنده
بای شاعوری خصوصایت اخالقای باد
نیست. بلکه بیماری است. یک نوع اعتیاد به رفتار ابلهانه که ماا را چناان
بیچاره می کند که حتی از درک تعصا و تکبر و خودپساندی ماان هام
عاج بمانیم.
بخش 1: بی شعور چه کسانی است و چرا می خواهد بی شعور باشد؟ 
بخش 2: انواع بی شعورها 
بخش 3: وقتی جامعه بی شعور می شود 
بخش 4: زندگی با بی شعورها 
بخش 5: راه نجات 

برشی از متن کتاب بی شعوری

اما این مسئله، حل نشدنی نیست. بسیاری از مردم عقیده دارند: «شاید من نتوانم بیشعوری را تعریف کنم، اما قطعاً وقتی بیشعوری را ببینم، می‌شناسمش» و این سخن درستی است. تقریباً همه در این امر اتفاق نظر دارند که بیشعور کسی است که رفتار وقیح و نفرت‌انگیزی را به‌ صورت کاملاً ارادی و عمدی از خود بروز می‌دهد و از ایجاد اختلالی که در کارها به وجود آورده و آزاری که به دیگران رسانده قلباً خوشحال است.
البته همیشه منتقدانی هستند که به این نوع تعریف معترضند و آن را از زبان یک درمانگر متخصص، زیادی دم‌دستی و گَل‌وگشاد می‌دانند. پاسخ علمی من هم در مقابل این است: آنقدر اعتراض کنند تا جانشان دربیاید!
دیگران اعتراض می‌کنند که کلمه بیشعور واژه عامیانه نسبتاً جدیدی است که فقط برای تحقیر و استهزا به‌ کار می‌رود و به همین دلیل درست نیست که به‌ عنوان اصطلاحی پزشکی به‌ کار رود، چون ممکن است باعث جریحه‌دار شدنِ احساساتِ بیماران شود. روشن است که این جماعت چیز زیادی درباره بیشعوری نمی‌ دانند و این واقعیت را که بیشعورها هیچ‌گونه احساساتی ندارند، در نظر نمی‌گیرند. به عبارت دیگر احساسات یک آدم بیشعور تا زمانی که او در مسیر درمان و بهبودی قرار نگیرد، اصولاً غیرقابل ‌جریحه‌دارشدن است.
بعضی‌ها هم می‌گویند که واژه بیشعوری خیلی سوبژکتیو و ذهنی است، گویا بیشعورها فقط در نظرِ ناظر وجود دارند. شخصاً به‌ عنوان یک مقعدشناس سابق معتقدم که این نظر فقط به درد استعمال به گویندگانِ این قبیل حرف‌های قلمبه‌ و سلمبه می‌ خورد.

دانلود خلاصه کتاب بی شعوری pdf

کتاب بیشعوری به صورت الکترونیک در فراکتاب عرضه شده است. می توانید آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان مطالعه کنید.

خواندن کتاب بی شعوری

جهت خواندن کتاب بیشعوری، می توانید ابتدا آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به مطالعه آن در کتابخوان فراکتاب بپردازید.

جملات ناب کتاب بی شعوری

- اگر بیشعورها عاشق می‌شوند فقط به یک دلیل است: می‌خواهند در هیچ‌چیز کم نیاورند، از جمله عشق.
- فکر نمی‌کردم که بیشعور باشم. فقط مثل فرمانروای زورگویی بودم که تنها زمانی خشنود می‌شدم که داشتم حرمت و شادمانی اطرافیانم را ضایع می‌کردم.
- بزرگ‌ترین راز خلقت این نیست که خدا چرا جهان را خلق کرده ‌است، بلکه این است که چرا بیشعورها را این‌قدر گستاخ و منفور آفریده است.
- دلی بزرگ دارم، آنقدر که همه اسکناس‌های دنیا در آن‌جا می‌شوند.
- آدم بیشعور اگر پس از مرگ تناسخ یابد، باز هم بیشعور خواهد ماند.
- کاری نیست که آدم نتواند خانواده‌اش را مجبور به انجام آن بکند. اگر پاش افتاد، یک بطری اسید لوله بازکنی را هم باید یک‌ضرب سرکشید.

خرید کتاب بی شعوری

نسخه الکترونیکی این اثر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و سپس در کتابخوان آن را مورد مطالعه قرار دهید. خرید کتاب بی شعوری بدون سانسور در صورتی انکان دارد که مطابق با قانون کشور باشد.

دانلود کتاب بی شعوری

کتاب بیشعوری به صورت الکترونیک در فراکتاب عرضه شده است. می توانید آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب بیشعوری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آوای رعنا
نویسنده: خاویر کرمنت
مترجم: علیرضا عامل محرابی
تعداد صفحه: 154
موضوع: روانشناسی، انسان شناسی
قالب: pdf

 

کنگره :
5387/ک8ث4 HF1397
دیویی :
174
کتابشناسی ملی :
5553597
شابک :
978-600-7725-40-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
154

کتاب های مشابه بیشعوری