امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,950
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاکسی هفت

کتاب تاکسی هفت گزیده طنزهای منتشر شده بین سال های 90 تا 92 در ستون طنز یکی از جراید کشور است که به گفت و گوهای طنزآمیز مسافران یک تاکسی می پردازد. معمولا در اماکن حمل و نقل عمومی اتفاق های طنزآمیز زیادی می افتد زیرا مردم بدون این که یکدیگر را بشناسند صحبت های زیادی با هم درباره مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می کنند که همین موضوع باعث ایجاد اتفاق های طنزآمیز می شود.

ساختار اصلی «تاکسی هفت» گفت و گوهایی محاوره ای است که در فضای یک تاکسی صورت می گیرد. معمولا مردم زمانی که در تاکسی هستند با یکدیگر درباره مسائل مختلف روز بحث هایی می کنند که این بحث ها بعضا به سوژه های جالبی برای طنزنویس تبدیل می شود.

مهم ترین ویژگی تاکسی هفت نداشتن تاریخ انقضا است و این کتاب سال ها بعد نیز قابل خواندن است. اگرچه تا کنون چند تن از نویسندگان طنز تاکسی نوشته هایی منتشر کرده اند اما«تاکسی هفت» یک تجربه متفاوت است و با تجربه های قبلی تفاوت های زیادی دارد.

گزیده کتاب تاکسی هفت

پیرمرد گفت: «متأسفانه، ملی شدن نفت باعث شد ترافیک بیشتر بشه. این تنها بدیِ ملی شدن بود. همه رفتن از بودجۀ دولت ماشین آوردن در مملکت، اوضاع شد این. همون درشکه چهش بود واقعاً؟ اسب که این همه لوازم یدکی نمی خواست.» زن گفت: «یادش به خیر! توی نصف جهان درشکه سوار شدیم؛ چقدر خوب بود! به قول ایشون، اسب اندازۀ ماشین غر نمی زنه.» راننده گفت: «کاش من خودم اسب بودم! یه علفی می رسید، آدم دیگه دغدغه نداشت؛ جفتک هم نمی نداخت که شلاق بخوره.

الان چی! زنت و بچه‌هات و مسافرا و همه جفتک می زنن بهت؛ شلاقت هم میزنن.» رادیو گفت: «حتماً می دونید که در قدیم تلگرافخانه در زمان امیرکبیر افتتاح شد. شاید بد نباشه که بدونین اصطلاح حرفِ مُفت هم از همین اتفاق اختراع و رایج شد.» زن گفت: «آقا، من رو سر ایستگاه تاکسیای پارکوی پیاده کن، علّاف نشم.» راننده توی خودش بود. پیرمرد گفت: «از این وضعیت خسته شده‌یم. باید بگیم تعطیلش کنن یک مدت. فعلاً کافی هست.»

صفحات کتاب :
232
کتابشناسی ملی :
3791688
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-0080-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه تاکسی هفت