کتاب از تبعید تا پیروزی

زندگی نامه و مجموعه مقالات و مصاحبه های آیت الله ناصر مکارم شیرازی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,050
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از تبعید تا پیروزی

کتاب از تبعید تا پیروزی اثر میرزاباقر علیان‌نژاد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب شامل زندگی نامه و مجموعه مقالات و مصاحبه های آیت الله ناصر مکارم شیرازی است. آیت الله مکارم شیرازی در نیمه دوم سال 1357، زمانی که سانسور از روزنامه ها برداشته شد سلسله مقالاتی را در روزنامه های آن زمان منتشر کرد که از منظر امروز کاملا جنبه تاریخی دارد.

میرزاباقر علیان نژاد این مقالات را جمع آوری و با اضافه کردن بخش زندگینامه و عکس های گرفته شده از آلبوم آیت الله مکارم شیرازی، کتاب از تبعید تا پیروزی را تدوین کرد.

وی برای غنی کردن محتوای اثر دلایل نگارش مقالات را هم به عنوان مقدمه در ابتدای هر مقاله آورده است. کتاب از تبعید تا پیروزی مقالاتی مانند حکومت اسلامی چگونه حکومتی است؟، بختیار و مساله جهاد و جمهوری اسلامی، استبداد اتهام بزرگ روز و اصول اساسی حکومت اسلامی را در بر دارد و بریده روزنامه ها و اسناد و تصاویر مرتبط با مقالات در پایان کتاب آورده شده است.

گزیده کتاب از تبعید تا پیروزی

در اوایل دهه ۱۳۲۰ با سقوط رضاخان و فراهم شدن آزادی نسبی، ناصر از طرف یکی از علمای شیراز به نام آیت‌الله حاج سیدنورالدین شیرازی به تحصیل علوم دینی دعوت شد و او در سال سوم دبیرستان با اشتیاق حاضر شد در کنار دروس دبیرستان، دروس دینی را نیز بیاموزد. ناصر در چهارده سالگی به مدرسه آقا بابا خان در شیراز رفت و توانست در مدت کوتاهی صرف و نحو، منطق، معانی بیان و بدیع را به پایان ببرد. سپس در دو رشته از اساسی‌ترین علوم اسلامی، یعنی فقه و اصول مشغول تحصیل شد. پس از آن به فراگیری سطوح عالی حوزه مشغول شد و هم‌زمان مشغول آموزش گروهی از طلاب شیراز شد. او در چهار سال مقدمات و سطوح عالی را گذراند.

ناصر مکارم شیرازی در اواخر بهمن ماه ۱۳۲۴ برای تکمیل آموزش علوم اسلامی راهی قم شد. او ضمن بهره‌مندی از دروس علمای قم به نوشتن دروس آنان همت گماشت و در دروس خارج آیت‌الله سیدمحمد حجت کوه کمری، آیت‌الله سیدحسین بروجردی و آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری شرکت کرد. او بر کفایئ‌الاصولِ آخوند خراسانی، حاشیه زد. و کتاب صمدیّه را در کمتر از دو شبانه روز به پایان رساند.

صفحات کتاب :
241
کنگره :
‏‫BP55/3 ‭‬ ‭/م684‏‫‭ع8 1392
دیویی :
‏‫‬‭‭297/998
کتابشناسی ملی :
3009602
شابک :
‫‭978-600-175-459-3‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه از تبعید تا پیروزی