امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
130,000
10%
ت 117,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خاطر نازک گل

کتاب خاطر نازک گل، تلاشی است برای معرفی سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که به نویسندگی سید حسین سیدی در نشر معارف منتشر شده است. در معرفی متنی کتاب خاطر نازک گل به معرفی مختصری در مورد این کتاب از نشر معارف می‌پردازیم. کتاب خاطر نازک گل تالیف حسین سیدی برای نگارش آن 500 منبع مطالعه شده است و از 229 تای منبع آن در متن کتاب بهره گرفته شده است. در این کتاب به بیان گوشه هایی از زندگانی، فضایل، شخصیت معنوی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته شده است. این کتاب جلد سوم از مجموعه کتاب سیره کاربردی چهارده معصوم (ع) است که هدف از نگارش آن، آشنایی با سبک زندگی اهل بیت (ع) است.

خلاصه کتاب خاطر نازک گل

در ابتدای متن کتاب خاطر ناز گل به توصیف سیمای ظاهری فاطمه زهرا و آراستگی ظاهر، رعایت بهداشت و نظافت، آداب غذا خوردن و برخی از ویژگی های رفتاری ایشان پرداخته شده و پس از آن ابعادی از سیره معنوی و فضایل ایشان و برخی از آیات قرآنی نازل شده در شأن و منزلت حضرت زهرا (س) بیان شده است. در ادامه نویسنده داستان هایی کوتاهی از زندگانی ایشان نقل نموده است و به نمونه هایی از ادب، احترام، عفاف، حیاء، حق یاوری، ولایت مداری، ایثار، شکیبایی، عصمت، زهد و پارسایی، فروتنی، گشاده دستی، پاکدامنی، پارسایی، خاموشی، دوراندیشی، خردورزی، بزرگواری، شجاعت و دلیری، دانشوری، مدیریت، مظلومیت، نیکوکاری، خداباوری، عبادت، مهمان نوازی، خداترسی و برخی دیگر از سیره رفتاری فاطمه زهرا اشاره نموده نموده است.

مجموعه کتاب سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)

خاطر نازک گل جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست و یکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آن ها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند. این سیره کاربردی که بیش از 50 موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است. مجموعه سبک زندگی معصومین(ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است. که جلد اول آن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) و جلد دوم آن با نام «امیر گلها» درباره زندگی و شخصیت امام علی(ع) جلد سوم آن با نام خاطر نازک گل درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و جلد پنجم آن درباره امام حسین(ع) با نام غنچه ی دلتنگ به جامعه عرضه شده است،  جلد ششم آن با نام «نیلوفر نیایش» درباره زندگی و شخصیت امام سجاد(ع) است. تا کنون 11 جلد از این مجموعه در فراکتاب منتشر شده است.

کتاب خاطر نازک گل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب خاطر نازک گل را به کسانی که علاقه‌مند به بیشتر دانستن از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) هستند پیشنهاد می‌کنیم.  

بخشی از متن کتاب خاطر نازک گل

آراستگی

الف آرایش: هنگام عروسی‌اش پیامبر (ص) از همسرانش خواست تا فاطمه را بیارایند. با توجه به سفارش‌های پدرش دربارۀ سرمه، به چشمانش سرمه می‌کشید. ب. خوش‏بویی: از آن جا که پدرش همواره از عطر و خوشبویی ستایش می‌کرد و می‌فرمود: گلاب زدن بر آبرو و محبوبیت آدمی می‌افزاید و بهترین بندگان خدا آن‌هایی هستند که خوشبویند. او نیز در نخستین شب ازدواج، داخل منزل و برای نماز از عطر استفاده می‌کرد. حتی در فرجامین روز زندگی این جهانی‌اش به اسماء فرمود: عطر مرا که همیشه خویشتن را با آن عطرآگین می‌کنم، بیاور. امسلمه، همسر گرامی رسول خدا(ص) می‌گوید: روزی از بانو پرسیدم: »عطری داری؟». فرمود: »آری». و ی‌یدرنگ شیشۀ عطری آورد و اندکی از آن را بر کف دستم ریخت. چنان بوی خوشی از آن برخاست که هرگز چنین بویی به مشامم نرسیده بود.

بهداشت بدن

از زبان پدر بزرگوارش روایت می‌کرد:«کسی که با دست چرب بخوابد و دچار بیماری شود، تنها خودش را نکوهش کند.

پوشاک

الف. جنس: چادری از پشم شتر داشت. حریری به پیامبر(ص) هدیه داده بودند و او نیز آن را به امام علی هدیه داد. امام نیز آن حریر را به همسرش داد و فاطمه از آن برای خود سراندازی تهیه کرد. رنگ: در منابع گوناگون تنها آمده است: «لباس رنگی می‌پوشید»؛ اما دربارۀ نوع رنگ، به موردی اشاره نشده است.

دانلود کتاب خاطر نازک گل

برای دانلود کتاب خاطر نازک گل، پس از نصب نرم افزار فراکتاب می توانید دانلود رایگان کتاب خاطر نازک گل را به مدت محدود در نرم افزار انجام دهید. بعد از اتمام این مدت برای ادامه مطالعه به صورت آفلاین و یا آنلاین باید خرید کتاب خاطر ناز گل را انجام دهید. این امکان برای همه کتاب‌‌های فروشی در نرم افزار فراکتاب وجود دارد. امکان دانلود خاطر نازک گل pdf در فراکتاب وجود ندارد اما در نرم افزار از این فایل استفاده شده است.

خرید کتاب خاطر نازک گل

برای خرید کتاب خاطر ناز گل به صورت چاپی و یا دانلود کتاب به صورت دیجیتال می‌توانید در فراکتاب اقدام کنید. کتاب‌های چاپی در فراکتاب همواره با تخفیف در حال ارائه هستند. خاطر نازک گل | نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س)  

مشخصات کتاب خاطر نازک گل را می‌توانید در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: سید حسین حسینی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 302
موضوع: سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها

 

شابک :
978-600-441-129-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
302
کنگره :
‬‭BP27/2‏‫‬‭/س88خ2
دیویی :
‏‫‬‭297/973
کتابشناسی ملی :
4748663

کتاب های مشابه خاطر نازک گل