کتاب پل نامرئی از هنر به سیاست pdf

آموزش مفاهیم دینی، سیاسی و اخلاقی دین یهود از طریق هنر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پل نامرئی از هنر به سیاست

کتاب پل نامرئی از هنر به سیاست اثر حسین زرهانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. مضمون اصلی این کتاب آموزش مفاهیم دینی ، سیاسی و اخلاقی دین یهود از طریق هنر است. کتاب پل نامرئی از هنر به سیاست در دو بخش تدوین شده است. در ابتدا پس از مقدمه اهداف صهیونیسم در تعلیم و تربیت توضیح داده می شود.

 در ادامه نهادهای تعلیم و تربیتی صهیونیستی، سازمان های جوانان، کانون های فرهنگی، رسانه های گروهی، نقش رژیم اشغالگر اسرائیل در تعلیم و تربیت، دیاسپور اداره های تعلیمی و تربیتی صهیونیسم، سازمان های دانشجویی، مؤسسه آموزشی ملتن شرح داده می شود سپس بخش اول شروع می شود بخش اول آشنایی با مؤسّسان و اهداف مؤسسه ملتن است در این بخش اهداف ملتن، موسس ملتن، ائتلاف ملتن توضیح داده می شود در بخش دوم شرح برنامه های درسی و عناوین آن ها آمده است.

گزیده کتاب پل نامرئی از هنر به سیاست

هدف نهایی‌ای که صهیونیسم برای دستیابی به آن می‌کوشد مهاجرت همهٔ یهودیان به فلسطین اشغالی است، زیرا قطعاً مهاجرت‌کنندگان بخش مهمی از بقا و امنیت اسرائیل را تضمین می‌کنند. مهاجرت، از یک سو، مانعی برای در هم ریختن واقعیت‌های جمعیتی موجود در فلسطین اشغالی است که بر نسبت ۸۵ درصد یهودی در مقابل ۱۵ درصد مسلمان متمرکز است؛ زیرا هر تغییر در این نسبت چهرهٔ یهودی اسرائیل را تهدید خواهد کرد و از سوی دیگر، این مهاجرت، نیروی انسانی را، که به واسطهٔ آن امر اسکان در مناطق اشغالی قدیم و جدید تحقّق می‌یابد، تأمین می‌کند.

صهیونیسم به مهاجرت به عنوان معیار پیروزی یا شکستِ بنیاد فکری خود می‌نگرد. از این منظر، بدون مهاجرت، همهٔ کوشش‌های صهیونیسم نابود می‌شود و اهداف آن فقط به صورت یک رؤیا باقی خواهد ماند. اما این هدف، یعنی به مهاجرت واداشتن یهودیان به فلسطین اشغالی، همواره با موانع متعددی روبه‌رو بوده است. شاید اهمّ آن‌ها، به‌خصوص در جهان غرب، این مسئله باشد که یهودیان در این جوامع نه‌تنها در معرض جور و ستم قرار نگرفتند، بلکه توانستند به مراکز سطح بالا و حساس در صحنه‌های سیاست و اقتصاد دست یابند که به اختلاط آن‌ها با جوامع غربی در سطحی وسیع منجر شد.

این درآمیختن و یک‌دست شدن با مردم فرایندی طبیعی و بدون روبه‌رو شدن با هر گونه مقاومت مستمر بود که در همهٔ جوامعی که در آن موانع سکونتی، طبقاتی یا نژادی وجود نداشت، تحقق می‌یافت.

صفحات کتاب :
214
کنگره :
‏‫‬‬‭BM103‏‫‬‬‭‭/ز4پ8‬ 1390
دیویی :
‏‫‬‭‬‭296/071
کتابشناسی ملی :
‎2‎2‎7‎0‎2‎7‎6
شابک :
‏‫‬‭978-600-175-123-3
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه پل نامرئی از هنر به سیاست