امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 31,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خلاف جریان (جلد دوم)

کتاب خلاف جریان (جلد دوم)، مجموعه مباحث سیاسی و فرهنگی استاد دکتر سعید زیباکلام است. این مقالات که حاصل سخنرانی های استاد در محافل دانشجویی در طول سال های اخیر است، که پیش از این به صورت پراکنده در قالب جزوات و مطالب خبرگزاری ها منتشر شده است. بسیاری از این جلسات در چالشی ترین موضوعات یا چالشی ترین شرایط سیاسی و فرهنگی و علمی این کشور و در شرایط عقب کشیدن بسیاری از صاحب نظران این عرصه ها ایراد شده است و بازتاب های متعددی در پی داشته است.

ویژگی مقالات علمی و سیاسی و اجتماعی این استاد اخیر که ارائه آن در جمع های مختلف و تکمیل آن بسته به سوالات و نظرات و نیازهای مخاطبان است، بر جذابیت این اثر افزوده است. درج فهرست اسامیی اشخاص، روزنامه ها، مجلات و کتب، موسسات، نهادها و خبرگزاری ها و در آخر فهرست موضوعات، قابلیت استفاده از  کتاب خلاف جریان (جلد دوم) را افزایش داده است.

گزیده کتاب خلاف جریان (جلد دوم)

بی‌هیچ مقدمه‌چینی و تمهیدی باید پرسید که حاکمان ما برای سیاست‌گذاری‌های خود و تمشیت امور اجتماعی و اقتصادی کشور در بخش اعظم دوران بعد از انقلاب اسلامی، چگونه به حلّ مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی‌اقتصادی و فرهنگی پرداخته‌اند؟ بی‌هیچ اما‌‌ و‌‌ اگر و باید‌‌ و‌‌شاید و طفره‌روی، پاسخ این است که حاکمان ما اکثر مواقع هنگام مواجهه با مشکلات و معضلات اجتماعی‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور، بدون کمترین تعلّلی سراغ الگوها، سیاست‌ها و راه‌‌حل‌های طراحی‌‌شدۀ غربیان رفته‌اند؛ الگوهایی که در پاسخ به معضلات ویژه آن جوامع و موافق تعلّقات و نظام ارزشی بینشی آن ها ساخته و پرداخته شده است.

البته، روشن است که نتیجه این‌‌گونه الگوبرداری، غالباً قرین توفیق نبوده است. نمونۀ بارز‌‌ این سیاست‌ها که آثار ویرانگر آن را عموم مردم با تمام وجود خود حس کرده‌اند، سیاست خصوصی‌سازی است که از نتایج نظریه‌‌پردازی‌های فریدریش هایک، اقتصاددان و فیلسوف مشهور اتریشی آمریکایی است. نظریه‌‌پردازی‌‌ای که محصول ده‌‌ها سال تلاش برای رفع معضلات کهنه و قدیم‌‌العهد اقتصاد کشورهای غربی است.

صفحات کتاب :
230
کنگره :
DSR1583‏‫‬‭/ز9خ8 1389
دیویی :
955/084
کتابشناسی ملی :
2‎0‎8‎3‎1‎3‎4
شابک :
978-600-175-023-6‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه خلاف جریان (جلد دوم)