کتاب خنیاگر خزر pdf

یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 74,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خنیاگر خزر

کتاب خنیاگر خزر  یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. خنیاگر خزر را می توان از زوایای گوناگون مورد ارزیابی و بهره برداری فرهنگی قرار داد: 1- کتاب منطق آفتاب، یادنامه شاعر سفر کرده دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی است که این شاعر و نویسنده انقلابی بیش از 30 سال از آرمان و دستاورد نظام مقدس انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کرد یعنی از آغاز انقلاب اسلامی سال پنجاه و هفت تا زمان رحلتشان بیست و پنجم فروردین سال هشتاد و هشت.

بطوری که بدون استثنا تمامی شاعران انقلاب و معاصر و همچنین نویسندگان کشور از مراتب فضل و با تعهد مکتبی ایشان آشنایی کافی را دارند. 2-رحمدل از جمله شاعران انقلابی بود که لحظه ای از آرمان امام، انقلاب و شهیدان غافل نبود، چه در دانشگاه چه در عرصه کشور و مراکز گوناگون نمونه آثار ایشان یعنی اشعارشان، داستان های تاریخ و حماسه عاشورا و دفاع مقدس و چه در مقالات علمی ایشان در تمامی مجلات دانشگاه های سراسر کشور و از طرفی دیدگاه های شاعران و نویسندگان مطرح کشور در کتاب خنیاگر خزر مبین این نظریه است.

گزیده کتاب خنیاگر خزر

گاه نسبت عهدشکنی را از شخصیت گل تخلیه می کند، به او مقام تعلیمی می دهد و به هیئت آموزگار عشق درمی آورد که ادب عشق ورزیدن را به بلبل میآموزد؛ ادبی که با خود دو آموزه همراه دارد: آموزهای برای معشوق و آموزهای برای عاشق. معشوق باید سخن راست را، هرچند هم که ملال آور باشد، بپذیرد و عاشق نباید سخنی نازکتر از برگ گل به معشوق بگوید، هرچند هم که راست باشد:

صبحدم مرغ چمن با گل نوخاسته گفت

ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت

گل بخندید که از راست نرنجیم ولیک

هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت

صفحات کتاب :
775
کنگره :
‏‫PIR8058‭/ح88ی83‭1397‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬0/62‏‫
کتابشناسی ملی :
4967615
شابک :
‏‫‭978-600-03-1763-8‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه خنیاگر خزر