نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیباچه

کتاب دیباچه، نوشته‌ی سید محمدصادق آرمان، کتابی درباره‌ی اربعین و قیام بزرگ و جاودانه‌ی امام حسین (ع) است. واقعه‌ی اربعین، واقعه‌ای بود که به رشد اسلام کمک کرد. قیامی که با شجاعت امام حسین، در شکلی عاشقانه به فداکاری بزرگی انجامید. دیباچه درباره‌ی این قیام بزرگ عاشقانه حرف می‌زند. از شجاعت امام حسین می‌گوید و از رابطه‌ای صحبت می‌کند که اربعین می‌تواند بیافریند.

رابطه‌ای که به وحدت و اتحاد جوامع اسلامی بینجامد. سید محمدصادق آرمان کتاب دیباچه را با سخنان بزرگان درباره‌ی اربعین آغاز می‌کند و به بررسی ابعاد مختلف این واقعه بر جوامع و حکومت‌های اسلامی می‌پردازد. اگر دوست دارید درباره‌ی واقعه‌ی اربعین و رابطه‌ی آن با وحدت در جامعه‌ی اسلامی بدانید، کتاب دیباچه را مطالعه کنید.

گزیده کتاب دیباچه

«عاشورا یک حادثه ی تاریخی صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان  مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام بود.»

«اگر حادثه‌ی کربلا نبود، ما امروز از مبانی و اصول اسلام هم چندان خبری نداشتیم و شاید فقط نامی از اسلام به گوش ما می خورد.»

«اگر فداکاری بزرگ حسین بن علی نمی‌بود که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلی متوجه و بیدار کرد. در همان قرن اول یا نیمه ی قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلی برچیده می شد با فاصله‌ی پنجاه سال بعد از رحلت پیغمبر، کسی به جای پیغمبر می‌نشیند که سر تا پایش فساد است، سر تا پایش فسق است، به اصل وجود خدا و وحدانیت خدا اعتقادی ندارد. این به نظر شما امروز خیلی عجیب می‌آید؛ اما آن روز به نظر بسیاری از آن مردم، عجیب نیامد.

صفحات کتاب :
70
کنگره :
‏‫‬‮‭BP41/5‏‫‭‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‮‭297/9534
کتابشناسی ملی :
5408432
شابک :
978-600-8857-68-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دیباچه