کتاب اصول پایه سیستم های منطقی دیجیتال pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

 اصول پایه سیستم های منطقی دیجیتال

کتاب مدارهای منطقی برای سه مجموعه از مخاطبان گردآوری گشته است. نخست دانشجویان و استادان رشته مهندسی کامپیوتر با تمام گرایش های زیر مجموعه. دوم دانشجویان واستادان رشته مهندسی برق با تمام گرایش های مرتبط زیر مجموعه. و سرانجام دانشجویان و استادان رشته مهندسی پزشکی با گرایش بیوالکتریک .

مطالب با مروری بر کاربردهای مدارهای منطقی در انواع سیستم های دیجیتال امروزی آغاز می شود. سیستم های اعداد طرح می شود. گیت های منطقی پایه ومدارهای ترکیبی طرح می شود. ساده سازی جبر بولی تشریح می شود. مدارهای مجتمع و خانواده مدارهای منطقی تشریح می شود. پس از آن روش ساده سازی با جدول کارنو طرح می شود. مدارهای منطقی ترکیبی پرکاربرد و معروف  شرح داده می شود همچنین مدارهای منطقی ترتیبی و انواع پرکاربرد و معروف آنها شرح داده می شوند. تحلیل و طراحی مدارهای ترکیبی به همراه مدل های میلی و مور تشریح می شوند.

در انتها با توجه به سر فصل جدید و بازنگری شده وزارت علوم در مورد زبان توصیف سخت افزاری VHDL   مطالبی بدان افزوده گردیده است که با شرح و تشریح مثال های فراوان ارائه شده اند.

شایسته است دانشجویان مطالب را با پیاده سازی در نرم افزارهای طراحی و شبیه سازی مدارهای منطقی دیجیتال فراگیرند.

این امر به درک و یادگیری عمیق و نزدیک به تجربه آزمایشگاهی و صنعتی این رشته ها کمک بسزایی دارد. به همین علت به پیوست فصل های کتاب راهنمای کار با محیط نرم افزاری الکترونیکز ورک بنچ افزوده شده است که از نرم افزارهای مشابه نیز می توان بهره گرفت.

شایسته است که پروژه ای متناسب با استفاده از نرم افزار( یا به طور مدار الکترونیکی دیجیتال) برای تثبیت یادگیری و با در نظر گرفتن بارم مناسبی از نمره لحاظ شود که در پیوست دوم کتاب مواردی پیشنهادی به عنوان نمونه مطرح شده اند.

کتاب اصول پایه سیستم های منطقی دیجیتال برای مخاطبان زیر نوشته شده است

 دانش آموزان کلاس های تقویتی کامپیوتر و مسابقات روبوتیک

 دانش آموزان سمپاد استعداد های درخشان برای یادگیری و نیز شرکت در المپیاد های داخلی و بین المللی کامپیوتر در مرحله های مقدماتی و متوسط هنرجویان هنرستان ها و مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای وزارت کار برای دوره های تئوری و عملی تخصصی و نیز شرکت در المپیاد های کشوری و بین المللی کنفدراسیون وزارت کارهای جهان دانشجویان و استادان کلیه گرایش های مهندسی برق و کامپیوتر در مقطع کاردانی و کارشناسی برای درس مدارهای منطقی و مبانی دیجیتال . و پیشنیاز قوی برای ساختمان و معماری کامپیوتر و نیز دانشجویان و استادان کارشناسی مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک تمامی دانشوران آزاد و پژوهشگرانی که تمایل به یادگیری تئوری و عملی مباحث  زیر را به طور خودآموز دارند.

•    مبانی دیجیتال

•    الکترونیک برای مدارهای دیجیتال یا  مدارهای منطقی

و  پیشنیاز بسیار قوی برای مباحث

    میکرو کنترلر یا ریزکنترل کننده – از انواع ARM – AVR – PIC

   میکروپروسسور یا ریزپردازنده  یا CPU

    کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر یا  PLC

    روبوتیک

    معماری و ساختمان کامپیوتر

    طراحی مدارهای واسط

    زبان های توصیف سخت افزاریا HDL بویژه VHDL ,Verilog

به انضمام حل تعداد زیادی از مسائل مقدماتی – متوسط و پیشرفته با حل آنها و نیز پیشنهادهایی برای هدایت پروژه های عملی و نرم افزارهای شبیه سازی ونیز طراحی و پیاده سازی.

کتابشناسی ملی :
4891229
شابک :
978-600-04-8689-1
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫TK7868‭‬ ‭/م48‏‫‬‭ی2 1396
دیویی :
‏‫‬‭621/395

کتاب های مشابه اصول پایه سیستم های منطقی دیجیتال