امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیمار خاموش

در این کتاب داستان زوجی هنرمند بیان می شود که در اوج خوشبختی به سر می برند. «آلیشیا برنسن» یک نقاشی چیره دست و «گابریل برنسن» عکاسی ماهر است که به عکاسی برای مجلات مختلف مشغول است.


گابریل برنسن در کمال ناباوری مخاطب، توسط همسرش کشته می شود. از آن پس آلیشیا دیگر لب به سخن نمی گشاید و همین وضعیت مبهم او منجر می شود تا قاضی با کمک نظر کارشناسان متخصص حکم دهد تا وی در یک مرکز روان درمانی به نام «گرو» نگهداری شود.


به موازات این داستان خواننده با داستان زندگی روان درمانگر آلیشیا نیز آشنا می شود که در اصل راوی داستان است و برای مخاطب توضیح می دهد که چه طور ماجرای آلیشیا که رسانه ای شده، برای او جالب به نظر می رسد و باعث می شود تا وی تصمیم بگیرد هرطور شده آلیشیا را که حالا تحت درمان با داروهای قوی است نجات دهد و پرده از واقعیت ها بردارد تا شاید بتواند او را تبرئه کند و به زندگی عادی بازگرداند.


راوی داستان به نوعی با آلیشیا همزادپنداری می کند و تا حدودی گذشته ی خویش را با حال کنونی آلیشیا شبیه می داند. در داستان توضیح می دهد که چه طور وارد گرو می شود و مدیر آن جا را راضی می کند تا پرونده ی درمان آیشیا را شخصاً به عهده بگیرد.


وی در این راستا با تلاش هایش، موفقیت های بسیاری کسب می کند، اما روند پیشرف بسیار کند است، چراکه هرگونه اطلاعات در مورد آلیشیا صرفاً از اطرافیان او به دست می آید نه خود او، چون وی لب به سخن نمی گشاید. «تئو فابر»، روان درمانگر آلیشیا، به تلاشش برای یافتن حقیقت ادامه می دهد تا این که ...


 
صفحات کتاب :
384
کنگره :
PZ4
دیویی :
823/92
کتابشناسی ملی :
6111292
شابک :
‬‏‫‭978-600-8772-65-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بیمار خاموش