کتاب دهم فروردین (جلد دوم) pdf

تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی یزد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دهم فروردین (جلد دوم) 

کتاب دهم فروردین (جلد دوم) نوشته جواد بهبودزاده توسط انتشارات سوره مهر منتشر کرده است. این کتاب تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی یزد است.

کتاب دو جلدی دهم فروردین در ۱۸ فصل به قلم جواد بهبودزاده جانباز دفاع مقدس، نویسنده و پژوهشگر یزدی با همراهی محمدرضا کلانتری سرچشمه به همت حوزه هنری استان یزد منتشر شده است. جلد اول این کتاب ۱۱ فصل در ۷۵۲ صفحه و جلد دوم آن شامل ۷ فصل به همراه ضمائم و پیوست‌ها (عکس و اسناد) در ۸۷۲ صفحه منتشر شده است.

کتاب دهم فروردین پژوهشی با معرفی دیار دارالعباده و دارالعلم آغاز می‌شود و سپس به رویداد‌ها و تحولات تاریخی از شروع نهضت تا پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ می‌پردازد و این دوره تاریخی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

فرمان حضرت امام خمینی:

«نهضت را ثبت کنید تا سرمشق جوامع و نسل های آینده گردد.» لازم است برای بیداری نسل های آینده و جلوگیری از غلط نویسی مغرضان، نویسندگان متعهد با دقت تمام به بررسی دقیق تاریخ این نهضت اسلامی بپردازند، و قیام ها و تظاهرات مسلمین ایران را در شهرستان های مختلف با تاریخ و انگیزه آن ثبت نمایند تا مطالب اسلامی و نهضت روحانیت سرمشق جوامع و نسل های آینده شود، ما که هنوز در قید حیات هستیم و مسائل جاری ایران را که در پیش چشم همه ما به روشنی اتفاق افتاده است دنبال می کنیم، فرصت طلبان و منفعت پیشگانی را می بینیم که با قلم و بیان بدون هراس از هرگونه رسوایی، مسائل دینی و نهضت اسلامی را برخلاف واقع جلوه می دهند و به حکم مخالفت با اساس نمی خواهند واقعیت را تصدیق کنند و قدرت اسلام را نمی توانند ببینند، و شکی نیست که این نوشته جات بی اساس به اسم تاریخ در نسل های آینده آثار بسیار ناگواری دارد.

از این جهت، روشن شدن مبارزات اصیل اسلامی در ایران از ابتدای انعقاد نطفه اش تاکنون و رویدادهایی که در آینده اتفاق می افتد از مسائل مهمی است که باید نویسندگان و علمای متفکر و متعهد بدان بپردازند. درست آنچه را امروز برای ما روشن و واضح است برای نسل های آینده مبهم می باشد؛ و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است، و از امروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.

(پیام امام خمینی به ملت ایران. 5 مرداد 1357 21 شعبان 1398)

گزیده کتاب دهم فروردین (جلد دوم)

در مجموع هرچند افراد زیادی جهت زیارت امام خمینی به پاریس مسافرت کردند، معذلک باید این حقیقت اذعان داشت که سفر تعدادی از روحانیون شاخص که در انقلاب اسلامی نقش انکارناپذیری داشتند از اهمیت ویژهای برخوردار است که از آن
جمله سفر آیت الله صدوقی را می توان نام برد که بنا به دعوت امام خمینی، این سفر صورت پذیرفت.

و چنانچه در صفحات قبل آورده شد، امام پیغام میدهند که آی تالله صدوقی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به اتفاق یکدیگر این سفر را صورت دهند که این امر حاکی از این است که امام خمینی به نقش ویژه این دو بزرگوار در پیشبرد آینده انقلاب اسلامی قائل بوده اند. که گذر زمان به عینیت این حقیقت را نشان داد.

صفحات کتاب :
872
کنگره :
DSR1560‭‬ ‭/ی4‏‫‬‭ب9 1398
دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
5639451
شابک :
978-600-03-2871-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دهم فروردین (جلد دوم)