امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیستم های کوک موسیقایی

کتاب سیستم های کوک موسیقایی اثر فرشاد شیخی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب برای متخصصان و کارآموزان موسیقی تالیف شده است و کمک می‌کند تا بتوانند با راهنمایی آن سازشان را کوک کنند.

فصل های کتاب سیستم های کوک موسیقایی شامل:
فصل اول:سیستم های مختلف کوک موسیقایی
فصل دوم: محاسبه نسبت فاصله هادر گام ها
فصل سوم: محاسبه فاصله های کروماتیک در گستره شش اکتاو
فصل چهارم: انگشت گذاری صحیح تر در هورن دوبل

کتاب سیستم های کوک موسیقایی با محاسبات دقیق روش‌های درست کوک کردن ساز را آموزش می‌دهد.

گزیده کتاب سیستم های کوک موسیقایی

دلایل استفاده از نسبت های ریاضی در اندازه گیری فواصل موسیقایی

چون اختلاف بسامد دو صدا، در یک اُکتاو ، نصف تعداد بسامد همان فاصله در اُکتاو بعدی و دو برابر بسامد همان فاصله در اُکتاو قبلی است، پس برای جمع کردن دو فاصله باید نسبت های آن دو را در هم ضرب کرد و برای به دست آوردن تفاضل دو فاصله از یکدیگر باید نسبت های آنها را بر هم تقسیم کرد.

یادداشت استاد مصطفی کمال پور تراب درباره

کتاب سیستم های کوک موسیقایی

تنها عاملی که هویت شایسته ملتی را از سایر ملل متمایز می سازد فرهنگ برتر انسانی است؛ و از آنجا که این واژه مطلوب و دلنشین یعنی «فرهنگ» یادآور اعتقادات بایسته و آگاهی های به روز در زمینه علوم و صنایع پیشرفته، به ویژه هنرهای متعالی و پسندیده هر یک از افراد این آب و خاک به عنوان یکی از اعضاء جامعه انسانی می شود، بنابراین می توان مدعی شد که افراد برجسته ملت ما تجلی ذات بزرگانی مانند: ابونصر فارابی، ابن سینا، صفی الدین ارموی، فردوسی، حافظ و هزاران دانشمند و هنرمند دیگر این سرزمین بوده که فرزندان این آب و خاک را در پیشبرد علم و هنر و سایر شئون اجتماعی و اعتقادات پسندیده رهنمون شده اند.

یکی از این عزیزان آقای فرشاد شیخی، از جمله نمونه های برتر علمی و هنری است که در طی تحصیلات خود همیشه از برجستگان بوده و در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران افتخار آشنایی با او به عنوان دانشجو نصیبم شده است.

 در دوره تدریس کارشناسی ارشد دانشگاه هنر متوجه شدم که متأسفانه در برنامه ریزی های رشته موسیقی هنرستان ها و دانشگاه ها موضوع ریاضیات که یکی ازمهمترین پایه های شناخت ویژگی های موسیقی علمی به شمار می رود به اندازه کافی لحاظ نشده است و ناچار شدم این کمبود را تا حدودی جبران کنم.

در میان دانشجویان تنها فردی که علاقه مفرط به این امر را نشان داد آقای شیخی بود که این دانش را تا سطح لگاریتم و فاکتوریل و محاسبات مربوط به فواصل موسیقایی به ایشان آموختم و خوشبختانه در زمان کوتاهی به آن ها تسلط یافتند. این امر باعث شد به عنوان استاد مشاور در تهیه پایان نامه ایشان را هدایت کنم. نتیجه کار آنچنان درخشان بود که پس از پایان تحصیلات و دفاع از رساله کارشناسی ارشد، از طرف دانشکده موسیقی دانشگاه هنر او را نه تنها به عنوان ممتازترین دانشجو انتخاب کردند بلکه عنوان «ستاره درخشان» نیز به او اعطا شد.

 چاپ این کتاب ارزنده را که نتیجه پژوهش های شبانه روزی آقای فرشاد شیخی زیر نظر اینجانب انجام شده و با انتخاب عزیزان حوزه هنری برای استفاده علاقه مندان فرهیخته انجام شده به این عزیزان و همچنین نویسنده توانای کتاب تبریک می گویم.


صفحات کتاب :
278
کنگره :
‏‫‬‭‭MT165‏‫‭‭/ش9س9 1393
دیویی :
‏‫‬‭‭784/1928
کتابشناسی ملی :
3023462
شابک :
978-600-175-471-5
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه سیستم های کوک موسیقایی