کتاب قویما منی قان آپاریر (جلد دوم) pdf

غزل آذربایجان از آغاز تا شهریار

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قویما منی قان آپاریر (جلد دوم)

در جلد اول به بررسی چگونگی پیدایش و سیر تحول غزل در زبان ترکی آذربایجانی پرداخته می شود. در کتاب قویما منی قان آپاریر (جلد دوم) به غزل آذربایجان از آغاز تا شهریار پرداخته می شود. و جلد سوم این مجموعه هم برگزیده ای است از غزل معاصر ترکی آذربایجانی از شهریار تا کنون است. هدف نویسنده از نگارش این سه مجلد این است که تحلیلی از وضعیت فعلی ادب آذربایجان ارائه دهد و لزوم توجه به میراث ادبیات کلاسیک را در حین حرکت به سمت نوگرایی گوشزد کند. کتاب قویما منی قان آپاریر (جلد دوم) از غزل آذربایجان شروع می کند تا به غزل شهریار می رسد. در این مجلد اشعار ترکی از شاعران غزل سرای آذربایجان آورده می شود و از اولین شاعران شروع می کند تا به شهریار می رسد.

 در این جلد توضیحاتی راجع به غزل سرایان آورده نشده است و خواننده باید جلد اول مجموعه را خوانده باشد تا بتواند درک صریح تری از اشعار شاعران داشته باشد. نکته مورد توجه این است که تمامی اشعار به زبان ترکی است و هیچ ترجمه ای به فارسی ندارد خواننده باید به زبان ترکی مسلط باشد تا بتواند آن را بخواند. این کتاب برای ترکی زبانان می تواند خیلی جالب و خواندنی باشد.

گزیده کتاب قویما منی قان آپاریر (جلد دوم)

مهربانیم باغ عشقین ای معطهر سوسنی قویما اوپسون گیزلیجه هر بولبول بدخوسنی من سنین بیر رحم دل صیادینام گل قوینوما گل اوپوم، گل اوخشاییم، این نازنین آهو سنی

 
شابک :
978-964-506-946-7‮‬
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
624
کنگره :
PL313/5‭‮‬‏‫‬‮‭/س3ق9 1388
دیویی :
894/36109‮‬
کتابشناسی ملی :
1‎9‎6‎4‎7‎8‎2

کتاب های مشابه قویما منی قان آپاریر (جلد دوم)