نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اتریش

مجموعه آشنایی با کشورهای جهان که توسط انتشارات آفتاب هشتم منتشر شده است، در هر جلد به معرفی یک کشور خاص می پردازد که کتاب اتریش مربوط به کشور اتریش می باشد. اتریش، پایتخت وین، از سمت شمال با جمهوری  چک و از سمت جنوب با کشور اسلوونی، از سمت شرق با کشور مجارستان و از سمت غرب با کشور سوئیس در مرزهای مشخصی قرارگرفته است. کشورهای آلمان، ایتالیا وهمچنین اسلوونی نیز از همسایگان این کشور اروپایی محسوب می‌شوند.

 با توجه به این‌که درصد بالایی از اتریش را مراتع و جنگل‌ها تشکیل داده‌اند از گونه‌های گیاهی مانند درختان کاج، بلوط، مخروط و همچنین راش پوشیده شده است و هرچه به مناطق گرم‌تر این کشور نزدیک شوید درختانی با برگ‌های پهن و بزرگ را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

 به دلیل وجود مراتع، دشت و همچنین جنگل‌هایی سرسبز از گونه‌های حیوانی وحشی مانند خرس قهوه‌ای و پرندگانی
مانند عقاب و جغد برخوردار است. باوجود رودخانه‌های پر آب، این کشور انواع گونه ماهی قزل‌آلا، کپور و همچنین رنگین‌کمان را در خود می‌بیند. اگر به اطلاعات بیشتری درخصوص تراکم جمعیت، مذهب، جشن ها و آیین ها، جزایر و پوشش گیاهی و ... درباره این کشور نیاز دارید، کتاب اتریش را از دست ندهید.

گزیده کتاب اتریش

اتریش به علت موقعیت خاص طبیعی و جغرافیایی، آب و هوای متنوع و مناظر طبیعی گوناگون دارد. بیشتر از نیمی از مساحت اتریش تحت تاثیر آب وهوای آلپی قرار دارد که هوای سرد، تابستان های کوتاه و زمستان های بلند از مشخصه های آن است. بهطور کلی این کشور را از نظر آب وهوایی به سه منطقه تقسیم می شود:

منطقه شرقی با تابستان های گرم و بارش اندک باران؛

منطقه آلپ مرکزی با زمستان های سرد و طولانی و تابستان های کوتاه؛ 

منطقه غربی با آب وهوای معتدل مدیترانه ای. 

صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫‬‮‭DB17‏‫‭/ب4‮الف‬2 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭943/6
کتابشناسی ملی :
2901075
شابک :
978-964-2839-68-1
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه اتریش