کتاب رسانه های برون مرزی در جهان (جلد اول) pdf

آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر، عربستان سعودی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

رسانه های برون مرزی در جهان (جلد اول)

فعالیت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی را می‌توان یکی از مؤثرترین روش‌های مقابله فرهنگی با تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی خواند. همین امر انگیزه دولت‌ها را در صرف هزینه‌های کلان در رسانه‌هایی که برون‌مرزی محسوب می‌شوند، مشخص می‌کند. 

دولت‌ها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا با استفاده از رسانه‌های برون‌مرزی تصویر مثبتی از خود در نزد افکار عمومی مردم جهان ایجاد نمایند. در سال‌های اخیر به‌موازات گسترش فناوری اطلاعات، فرآیند توسعه رسانه‌های برون‌مرزی در کشورهای مختلف شدت یافته و رسانه‌های برون‌مرزی جدیدی در کشورهای غربی، عربی و آسیایی تأسیس شده است که بسیاری از آن‌ها رقبای رسانه‌ای برون‌مرزی کشورمان محسوب می‌شوند. 

این رسانه‌ها با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت‌ها و صرف بودجه‌های قابل توجه ایجاد شده‌اند. شناخت ساختار سازمانی، تبیین شیوه‌های فعالیت و انتقال پیام، تشریح میزان و مصادیق حمایت‌های مالی، فنی و سیاسی دولت‌ها از رسانه‌های برون‌مرزی‌شان به همراه بررسی میزان بهره‌برداری از رسانه‌های نوین و فضای مجازی در رسانه‌های برون‌مرزی رقیب از مهم‌ترین اهداف تدوین این کتاب است.

 در این کتاب رسانه های برون مرزی کشورهای امریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی با استفاده از منابع دست اول بررسی شده اند.

 منظور از رسانه برون‌مرزی هرگونه پخش برنامه از طریق رادیو و تلویزیون‌های دولتی و همچنین غیردولتی (بر بستر ماهواره، فرکانس‌های رادیویی و تلویزیونی، اینترنت و فضای مجازی، اپلیکیشن‌ها، پخش کابلی و ...) برای «مخاطبان غیر تبعه کشور» است و از این منظر پخش جهانی و ماهواره‌ای یک رسانه داخلی یا ملی به معنای برون‌مرزی بودن آن نیست.

 کتاب دوجلدی «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان» با بررسی فعالیت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی کشورهای مطرح در جهان و به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های نوین در قالب این کتاب، امکان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها را فراهم می‌آورد.

صفحات کتاب :
218
کنگره :
‏‫‭HE8697/4
دیویی :
‏‫‭070/43
کتابشناسی ملی :
5946357
شابک :
978-622-95904-0-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه رسانه های برون مرزی در جهان (جلد اول)