نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کره جنوبی

در کتاب کره جنوبی که تألیف محمودرضا برازش می باشد، به معرفی کشور کوچک کره جنوبی پرداخته شده است. کره جنوبی کشوری کوچک است که شاید مساحت آن، به اندازه یکی از استان های بزرگ ایران باشد. بیشتر مردم کشور کره جنوبی قومیتی کره ای دارند و تعداد کمی چینی هستند. جمعیت کره، یکی از مهمترین جمعیت های قومی و زبانی همگن در جهان است. 

کشاورزی و صنایع الکترونیک، مخابرات، تولید خودرو، مواد شیمیایی، کشتی سازی و فولاد بخش قابل توجهی از درآمد ملی کشور کره جنوبی را به خود اختصاص می دهند. در دهه گذشته جمهوری کره، به رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای دست یافته است. به گونه ای که این کشور را از یک کشور آواره و محتاج به حمایت دیگر کشورهای جهان، به هفتمین شریک تجاری ایالات متحده آمریکا و نیز پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرده است. شما می توانید با مطالعه این کتاب، تمام آنچه را که درباره کره جنوبی نمی دانید، بیاموزید.

گزیده کتاب کره جنوبی

کشور کوچک کره جنوبی در منتهی الیه شرق قاره آسیا واقع شده است. این کشور، تاریخی طولانی و پرفراز و نشیب دارد. قرار گرفتن کره بین دو کشور چین و ژاپن، تاثیر زیادی برآن داشته است. آخرین صف آرایی قدرت های بزرگ جهانی در کره،در پایان جنگ جهانی دوم و تقسیم بخش عمده ای از جهان به دو بلوک شرق و غرب بوده و حاصل آن چیزی نبود جز هزاران کشته، خرابی های فراوان و تقسیم شدن کره به دو کشور کره شمالی (تحت حمایت بلوک شرق) و کره جنوبی (تحت حمایت غرب). مردم پرتلاش و متحد کره جنوبی از 1960 حرکت پرشتاب خود را برای توسعه آغاز کردند و طی چهل سال کره از کشوری جنگ زده و عقب مانده به کشوری آباد و پیشرفته تبدیل شد.

کنگره :
‏‫‭‭DS902‏‫‭/ب4ک4 1390‬
دیویی :
‏‫‭951/95
کتابشناسی ملی :
‎2‎2‎7‎9‎8‎1‎0
شابک :
‫‭‭978-964-2839-53-7
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
192

کتاب های مشابه کره جنوبی