نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تشکیل نیروهای سه گانه سپاه

کتاب «تشکیل نیروهای سه گانه سپاه» از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق منتشر شد. این کتاب به قلم و پژوهش حمیدرضا فراهانی از راویان دوران دفاع مقدس و هانیه مرشدی نوشته شد. 

کتاب «تشکیل نیروهای سه گانه سپاه» سی و هشتمین روزشمار است که جلد نخست آن وقایع ۳۱ مرداد تا ۷ مهرماه ۱۳۶۴ و جلد دوم مطالبی با عنوان «پیگیری مقدمات اجرای عملیات در فاو؛ تداوم حملات هوایی عراق به خارک» را در بر دارد که به رخدادهای ۸ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۶۴ می پردازد. 

عملیات قادر ۳، حملات عراق به خارک، اقدام ایران به توقیف و بازرسی کشتی ها در خلیج فارس، چالش در تعیین کابینه دولت چهارم و سازمان رزم سپاه پاسداران از جمله سرفصل های نخستین جلد این کتاب است. 

منابع نظامی کتاب «تشکیل نیروهای سه گانه سپاه» از منابع دست اول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مثل اسناد، دفترچه راوی، نوارها، کالک و نقشه و گزارش عملیات هایی در این زمینه انتخاب شده است و پژوهشگران در مورد مباحث سیاسی مثل حملات به خارک و بازتاب های وقایع سیاسی و نظامی از روزنامه های همان زمان و نشریاتی نظیر گزارش های ویژه، رادیوهای بیگانه، بررسی مطبوعات جهان و نشریه دفتر سیاسی امام در سپاه «رویدادها» و نیز کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۴، بهره برده اند. 


کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1602
دیویی :
‏‫‬‭955/084302‬
کتابشناسی ملی :
7311418
شابک :
978-964-6315-11-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
876

کتاب های مشابه تشکیل نیروهای سه گانه سپاه