کتاب هفتاد و دومین غواص (چاپی و pdf)

خاطرات جانباز کریم مطهری فرماندۀ گردان غواصی جعفر طیار؛ لشکر انصار حسین

امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
خرید چاپی
200,000
15%
ت 170,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب هفتاد و دومین غواص، خاطرات جانباز کریم مطهری فرماندۀ گردان غواصی جعفر طیار؛ لشکر انصار حسین، نوشته حمید حسام می باشد. در این کتاب ناگفته‌هایی شگفت‌انگیز از عملیات کربلای ۴ و جانفشانی‌ها و رشادت‌های غواصان شهید از زبان یکی از همرزمان آن ها می‌شنوید.
 کتاب هفتاد و دومین غواص توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ و نشر رسیده است.

مسابقه کتابخوانی هفتاد و‌ دومین غواص

مسابقه کتاب هفتاد و‌ دومین غواص با استفاده از این کتاب و با 200 میلیون ریال جایزه از 27 آذر 1402 در حال برگزاری است. خرید کتاب هفتاد و‌ دومین غواص با تخفیف ویژه در فراکتاب امکان پذیر است و با خرید کتاب الکترونیک نیز کد شرکت در مسابقه را دریافت می‌کنید و می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.

مسابقه هفتاد و دومین غواص

معرفی کتاب هفتاد و دومین غواص

علت نگارش کتاب هفتاد و دومین غواص را نویسنده چنین می گوید: "۲۷ سال بعد از اولین سفر راهیان نور، دوباره زخم کهنۀ کربلای 4 از دل اندیشه های سیاست زده و دور از حقیقت «احدی الحسنیین» سر باز کرد و سخنانی از کربلای 4 و لو رفتن عملیات و کوتاهی فرماندهان و ... در فضای رسانه ای کشور زده شد که دل سوختۀ خانواده شهدای غواص و بازماندگان غواص و قاطبه‌ی رزمندگان را بیش از داغ فراق فرزندان و همرزمانشان سوزاند. سال ۱۳۹۷ بر آن شدم که حدیث ناگفتۀ علمدار رشید و فرماندۀ زخمدار گردان غواصی جعفر طیار را کامل بشنوم و برای نسل‌هایی که نمی‌بینم به  امانت بگذارم و کتاب هفتاد و دومین غواص به نگارش درآمد.

خلاصه کتاب هفتاد و دومین غواص

نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: "روایت کریم مطهری از دوران کودکی‌اش تا پیروزی انقلاب و  آغاز جنگ و حضور جانانه و عاشقانه در همجواری نیمۀ گمشده‌اش، علی چیت سازیان تا رزم های آبی را طی 2 سال شنیدم و گاه با لبخند و گاه با اشک، نگاشتم. او هم مثل همۀ درس آموزانِ «مکتب گم یادان» نخواست متکلم وحدۀ این ماجرا باشد و با ۱۶ نفر از غواصان آزاده که از بند اسارت  بازگشته بودند، حلقه‌ای آراستیم که میاندار این گود متلاطم خود او بود و به  ضرب‌آهنگ حنجرۀ پارۀ او، حدیث حماسه و غیرت و مظلومیت غواصان را بازخوانی کردیم تا سرانجام شیرازۀ این کتاب با رعایت امانت و وسواس در اتقان، با ختام کلمات پر شور هفتاد و دومین غواص بسته شد."
نویسنده فصل های این کتاب را موج نامگذاری کرده است:
چرا این کتاب را نوشتم؟  
موج اول/ بچۀ سرگذر  
موج دوم/ عشق شنا    
موج سوم/ نیمۀ گمشده ام، علی  
موج چهارم/ جنگ در دو جبهه   
موج پنجم/ عبور از سیم خاردارِ نفس     
موج ششم/ نمازگاه کاسه ای 
موج هفتم/ مثل ماهی به آب 
موج هشتم/ هفتاد و دومین غواص
موج نهم/ حقیقت کربلای چهار  
موج دهم/ راهکار اشک  
موج آخر/ امواج توفنده تر از اروند  

برشی از متن کتاب هفتاد و دومین غواص

مطهری گفت: «وقتی می‌خواستیم داخل آب برویم، علی آقا لب نیزار‌ها گفت: کریم اگه به گرداب برخوردی، آب وحشی اروند رود را به فاطمه زهرا قسم بده.

سال ۱۳۹۷بر آن شدم که حدیث ناگفته علمدار رشید و فرمانده زخمدار گردان غواصی جعفر طیار را کامل بشنوم و برای نسل‌هایی که نمی‌بینم، به امانت بگذارم.

قطعا این اثر متقن ترین و کامل ترین روایتی است که از عملیات کربلای چهار به رشته تحریر در آمده و می تواند پاسخ خیلی شبهات و همچنین ناگفته هایی از این عملیات باشد.

کتاب هفتاد و دومین غواص pdf

دانلود کتاب هفتاد و دومین غواص در نرم‌افزار فراکتاب امکان پذیر است. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

بهترین کتاب های انتشارات شهید کاظمی

بهترین کتاب را باید از نگاه خواننده به آن پرداخت ولی اکثر کتاب های انتشارات شهید کاظمی از قلم روان و داستان های جذابی برخوردار هستد، از این بین می‌توان به کتاب های نخسایی ها، تهران تا تیرانا و هفتاد و دومین غواص اشاره کرد.

خرید کتاب هفتاد و دومین غواص

نسخه چاپی این کتاب را می‌توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید. 

خرید کتاب هفتاد و دومین غواص مشخصات کتاب هفتاد دومین غواص در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: حمید حسام
تعداد صفحه: 640
موضوع: خاطرات
قالب: pdf و چاپی با تخفیف 

دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
6032279
شابک :
978-622-6609-99-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
639
کنگره :
DSR1629

کتاب های مشابه هفتاد و دومین غواص