نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جوانان اهواز زنده‌اند

کتاب جوانان اهواز زنده اند جلد اول از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار احمد غلامپور است. کتاب جوانان اهواز زنده اند از 15 گفتگو تشکیل‌شده که شامل سه دوره از زندگی سردار غلامپور می‌شود: دوره کودکی تا انقلاب اسلامی، دوره پس از انقلاب اسلامی تا وقوع جنگ تحمیلی و دوره هجوم ارتش عراق تا آزادسازی خرمشهر.

اولین جلسه گفتگو با سردار غلامپور در 27 مرداد سال 1388 در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزارشده است. مجید مختاری برگزارکننده جلسات گفت‌وگو است که خود از راویان دوران دفاع مقدس است. وی در هر گفتگو با اشاره به اسناد و مدارک و گزارش‌های موجود در دفاتر راوی، سؤالاتی را از سردار غلامپور پرسیده است و سعی کرده تا مسائل و اتفاقات را با طرح سوالات و پاسخ توسط راوی برای مخاطب روشن و تبیین کند.‌‌‌‌‌

گزیده کتاب جوانان اهواز زنده‌اند

مسجدها قبل از دوران انقلاب هم کنترل می شدند. دربارۀ دو مسجدی که من به آن ها رفت وآمد داشتم، باید بگویم که بعضی وقت ها افراد خبرچین یا ساواکی ها به صورت مبدّل به آن ها می آمدند، اما کنترل خیلی شدید نبود. گاهی بعضی از کنترل ها به این دلیل بود که اعضای انجمن حجتیه در کلاس های تفسیر شرکت می کردند. البته ما آن ها را بعد از انقلاب شناختیم.

به هرحال تا قبل از بروز فعالیت های اولیۀ انقلاب، کنترل خیلی شدید نبود و اعضای فعال سیاسی به راحتی به مسجد رفت وآمد می کردند و در تمام جلسات حضور داشتند، اما به محض آنکه انقلاب به مراحل حساس خود رسید، کنترل شدید شد. گاهی خودروی پلیس جلوی مسجد می ایستاد و پاسبان ها مراقب رفت وآمد افراد به مسجد بودند، اما چون فعالیت های ما مانند تکثیر اعلامیه و ساخت کوکتل مولوتوف در مسجد انجام نمی شد، خطری ما را تهدید نمی کرد.


صفحات کتاب :
386
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1629‭‬
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5683337
شابک :
978-622-6681-09-4‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه جوانان اهواز زنده اند