امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جادوی ارتباطات

دنیای امروز دنیای ارتباطات است و استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی مانند تلفن همراه، شبکه های مجازی و ایمیل رایج است.

افراد برای برقراری ارتباط، در بیشتر شرایط از ابزارهای ارتباطی مدرن استفاده می کنند، حتی برای اعلام یک خبر ناگوار. مردم تصور می کنند که خوب با هم ارتباط برقرار می کنند، درحالی که درواقع این طور نیست.

برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یکی از عوامل اصلی موفقیت در زندگی زوجین، سازمان ها، فروشنده ها و خریداران و دیگر اقشار مردم در زمینه های مختلف زندگی است.

برای داشتن روابط مؤثر و رسیدن به تفاهم با دیگران نیاز است که افراد مهارت های ارتباطی را یاد بگیرند.

به جز کودکان پیش دبستانی و دبستانی، همه افراد از سنین نوجوانی به بالا و دارای سطح تحصیلات دبیرستان و بیشتر می توانند از مطالب کتاب استفاده کنند. این کتاب کتابی تقریبا جامع در مورد مهارتهای ارتباطی است و به تفصیل مهارت های ارتباطی مختلف را شرح می دهد.

کتاب جادوی ارتباطات کاربردی است و با استفاده از توصیه های آن، همه می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند.

فصل 1 مهارت های ارتباطی را توصیف می کند که چه اجزایی دارد ؟ چه راه هایی برای تقویت مهار های ارتباطی وجود دارد؟ و اینکه هنگام شروع صحبت با هر فردی بهتر است چگونه صحبت کنیم.

فصل 2 به قاطعیت و مهارت های مربوط به آن اختصاص یافته است. قاطعیت یعنی هر کس احساسات، افکار و عقاید خود را داشته باشد و ابراز کند بدون صدمه زدن به احساسات، افکار و عقاید دیگران.

فصل 3 اداب معاشرت هنگام احوال پرسی، و آداب معاشرتِ چگونگی رفتار در محل کار را بیان می کند.

فصل 4 انواع شخصیت را معرفی می کند: اگر ما تفاوت های شخصیتی افراد را بدانیم و بین خودمان و افراد دیگر اشتراکاتمان را پیدا کنیم بهتر می توانیم با ان ها ارتباط برقرار کنیم.

فصل 5 به مهارت های گوش دادن توجه می کند.

فصل 6 انواع سوال کردن را توضیح می دهد: این که چطور با پرسیدن انواع سوالات مناسب متوجه منظور دیگران شویم.

فصل 7 به راه های همدلی کردن می پردازد. برای همدلی کردن باید شنونده ای کنجکاو باشیم. ما از طریق زبان بدن بیشتر از کلام با دیگران ارتباط برقرار می کنیم

فصل 8 به طور کامل و جامع به زبان بدن می پردازد.

فصل 9 چگونگی حل تعارض را به تفصیل شرح می دهد.

مطالعه این کتاب و انجام تمرینات آن به صورت مستمر، تضمین می کند که برقراری ارتباط شما با دیگران، تبدیل به یک اتفاق جذاب شود و بین شما و اطرافیانتان تفاهم برقرار شود.

من- نویسنده- حمیده فعال فرد، کارشناس ارشد گفتاردرمانی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم. همیشه می دیدم افراد مختلف و به ویژه، مراجعان دچار مشکل گفتاری علاوه بر مشکلات گفتاری شان، هم خودشان و هم خانواده شان مهارت های ارتباطی را به خوبی نمی دانند.

به همین دلیل، بعد از 4 سال کار در زمینه گفتاردرمانی و شرکت در کارگاه های رفع خجولی، کلاس سخنرانی و فن بیان و دوره استادی، تصمیم گرفتم نتیجه مطالعات خود در زمینه برقراری ارتباط را به صورت کتاب دربیاورم.

صفحات کتاب :
156
کنگره :
‫‬‭BF637
دیویی :
‏‫‬‭158/2
کتابشناسی ملی :
5938360
شابک :
‏‫‬‭978-622-6918-84-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه جادوی ارتباطات