کتاب صوتی از خوب به عالی

چرا بعضی از شرکت ها پیشرفت می کنند و بعضی دیگر نه؟

امتیاز
5 / 4.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟

کتاب از خوب به عالی نوشتهٔ جیم کالینز توضیح می‌دهد که چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگر نه؟ کتاب صوتی از خوب به عالی که به صورت خلاصه شده توسط سبکتو ارائه شده است را در نرم افزار فراکتاب بشنوید.

معرفی کتاب صوتی از خوب به عالی

با شنیدن کتاب صوتی از خوب به عالی اثر جیم کالینز، بیشتر باورهای فعلی خود را زیر سوال می‌برید. این کتاب تعاریفی جدید از واژه‌هایی چون مدیر عامل قدرتمند، مدیریت، تصاحب و ادغام سازمان‌ها ارائه می‌دهد.
در کتاب صوتی از خوب به عالی (Good To Great) می‌فهمیم که متوسط بودن برای موفق بودن کافی نیست بلکه خوب بودن و حرکت به سوی عالی شدن، کلید موفقیت است.
اگر به دنبال مطالعه‌ای علمی و جذاب برای شناخت عواملی هستید که شرکت‌های ابرقدرت امروز شکل داده‌اند، این کتاب را بخوانید.
شاید فکر کنید کتاب ار خوب به عالی نوشتۀ جیم کالینز (James C. Collinse) یک کتاب مدیریتی و مناسب برای صاحبان کسب‌و‌کار است؛ اما این کتاب راز رسیدن به عالی‌ترین جایگاه انسانی و تفکر خلاق را به شما می‌آموزد. این کتاب به شما یاد می‌دهد در هر موقعیتی که قرار دارید، می‌توانید با وسعت بخشیدن نگرش خود، به جایگاهی والاتر دست یابید.
این کتاب، که براساس تحقیقات دقیق و با قلمی عالی نوشته شده است، بیشتر اصول مدیریتی فعلی را زیر سؤال می‌برد و سبک مدیریتی مقتدرانه، بهره‌گیری از فناوری‌های روز و فعالیت‌هایی چون ادغام و تصاحب شرکت‌ها را به چالش می‌کشد و خواننده را با دنیایی جدید و بدیع از اصول مدیریت آشنا می‌کند و به‌سوی عالی بودن سوق می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی از خوب به عالی

از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟) کتابی نوشتهٔ جیم کالینز دربارهٔ دلایل شکست و موفقیت شرکت‌ها و سازمان‌هاست.
به‌راستی چطور ممکن است شرکتی با تاریخچه‌ای طولانی خود را از سطحی معمولی به جایگاهی برساند که از شرکت‌های برجسته بسیاری پیشی بگیرد؟ این کتاب به این سؤال در ۹ فصل پاسخ داده‌ است.
خوب دشمن عالی است و این یکی از دلایل مهمی است که سبب می‌شود افراد یا کسب‌وکارهای کمی موقعیت خود را به سوی عالی شدن تغییر دهند. ما مدارس عالی نداریم؛ زیرا مدارس خوب داریم. ما دولت عالی نداریم؛ زیرا دولت خوبی داریم. افراد کمی به زندگی عالی دست می‌یابند؛ زیرا خوب زندگی‌کردن راحت‌تر است. بیشتر شرکت‌ها هرگز عالی نمی‌شوند؛ چون بیشتر آن‌ها به حد کافی خوب هستند و این مهم‌ترین مشکل آن‌هاست.
 بیشتر شرکت‌های عالی همیشه عالی بوده‌اند و بیشتر شرکت‌های خوب همیشه خوب هستند نه عالی. همین موضوع اساس کتاب پیش رو است. پرسش اصلی این است که ممکن است شرکتی خوب به شرکتی عالی تبدیل شود و اگر جواب مثبت است، چگونه؟ 

در کتاب از خوب به عالی می شنویم

در یکی از گفتگوهای طولانی که با «ماروین برسلر»، استاد دانشگاه پریستون داشتیم، به قدرت جوجه‌تیغی اشاره شد. پرسش‌تان این است که کدام گروه از افراد می‌توانند بر کسانی که به اندازهٔ خود آنان باهوشند بیشترین تاثیر را بگذارند. هوم؟ من پاسخ شما را می‌دانم؛ جوجه‌تیغی‌ها. فروید و ضمیر ناخودآگاه، داروین و انتخاب طبیعی، مارکس و اختلاف طبقاتی، اینشتین و نظریهٔ نسبیت، آدام اسمیت و صنف کارگر؛ همهٔ این افراد جوجه‌تیغی بودند و عمیق‌ترین ردپاها را برجا گذاشتند.
هزاران نفر به این توافق رسیدند که این افراد بسیار ژرف‌بین هستند. واضح‌تر بگوییم؛ جوجه تیغی‌ها کودن نیستند. درست برعکس. آن‌ها می‌دانند که سادگی جوهر بینش عمیق است. چه چیزی می‌توانست ساده‌تر از فرمول E=MCO باشد؟ چه چیزی می‌توانست ساده‌تر از ایدهٔ ضمیر ناخوداگاه باشد که از یک «نهاد»، «خود» و «فراخود» تشکیل می‌شد؟ چه چیزی می‌توانست زیباتر از کارخانهٔ سنجاق‌سازی آدام اسمیت و دست نامرئی باشد؟ نه، جوجه تیغی‌ها احمق نیستند. آن‌ها بینش نافذی دارند که به وسیلهٔ آن می‌توانند عمق پیچیدگی را ببینند و الگوهای زیربنایی را مشخص کنند.

بهترین ترجمه کتاب از خوب به عالی

کتاب جیم کالینز در طی سال‌های گذشته بارها و بارها به فارسی برگردانده شده و از سوی ناشران مختلفی چاپ شده است. انتشارات سبکتو یکی از ناشرانی است که این کتاب را با ترجمه‌ی فاطمه باغستانی در بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

خرید کتاب از خوب به عالی

خرید نسخه صوتی کتاب از خوب به عالی در فراکتاب فراهم است و علاقه مندان می توانند با تهیه آن با قیمت مناسب از شنیدن آن فقط در اپلیکیشن فراکتاب لذت ببرند.

دانلود کتاب صوتی از خوب به عالی 

کتاب صوتی از خوب به عالی در نرم افزار فراکتاب موجود است و پس از دانلود می توانید آن را از طریق کتابخوان فراکتاب گوش دهید.

دانلود کتاب صوتی از خوب به عالی 

مشخصات کتاب صوتی از خوب به عالی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: جیم کالینز
مترجم: گروه مترجمان سبکتو
گوینده: دادبه دادمهر
موضوع: مدیریت کسب و کار
قالب: صوتی

 

کتاب های مشابه نانو کتاب از خوب به عالی