امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس 

در کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس در دهه 1980، بررسی تأثیر انقلاب اسلامی بر ارزیابی‌ها و عملکرد سیاسی شوروی نیز مدنظر بوده است. در فصل اول کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس، تفسیر و تعبیرهای شوروی درباره انقلاب ایران و ارزیابی‌های مربوط به آثار و نتایج فراوان احیاء و پاگیری مجدد روند بنیادگرایی اسلامی ـ که متوجه دوستان شوروی در خاورمیانه شد ـ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

فصل‌های دو تا چهار، روند جنگ عراق با ایران را مورد بررسی قرارداده و فصل پنجم کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس به بررسی نقش روسیه در جنگ‌های خلیج فارس پرداخته است.

درباره نویسنده کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس 

خانم دکتر «کارل ر.سیوتز» نویسنده کتاب اتحاد شوروی و خلیج فارس در دهه 1980،  در آمریکا به دنیا آمده است.او مدرک لیسانس خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه براندی آمریکا و دو مدرک فوق لیسانس و دکترا را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است.

 وی مدتی به عنوان دستیار پژوهشی در مرکز پژوهش‌های شوروی دانشگاه هاروارد به فعالیت پرداخت و بعد از آن در «مرکز مطالعات شوروی دیویس» به پژوهش پرداخت. مقاله‌های او عمدتاً درباره سیاست انرژی در دریای خزر، سیاست‌های روسیه درباره ایران و عراق و سیاست خارجی روسیه در خاورمیانه است. از تازه ‌ترین کارهای او کتابی درباره سیاست خارجی فدراسیون روسیه است.

صفحات کتاب :
264
کنگره :
DS326‏‫‭/س9‮الف‬2 1390
دیویی :
327/47053
کتابشناسی ملی :
م85-47192
شابک :
978-964-6315-73-0‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه اتحاد شوروی و خلیج فارس