امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بالاتر از طنز

کتاب بالاتر از طنز مجموعه داستان‌ها و یادداشت‌های طنز نوشته سیداحمد حسینی احمد فدالله است. در کتاب بالاتر از طنز مجموعه یادداشت‌های طنز و دست‌نوشته‌های داستانی را می‌خوانیم که درباره مسائل و مشکلات اجتماعی نوشته شده‌اند و با زبان طنز، به بیان واقعیت‌های اجتماعی می‌پردازد.

گزیده کتاب بالاتر از طنز

چندی پیش با خبر شدیم که گاهاً در مراسم ختم دوستانِ ثروتمند، پیتزای ایتالیایی با نوشابه پپسی می دهند که قطعاً آثار بسیار مفیدی را برای روح آن مرحومان در پی دارد، درواقع بر این باورند عزیزانی که درختم هایشان، فقط به خیرات کردنِ خرما بسنده می کنند، باید فکر رفتن به بهشت را از سرشان بیرون کنند! خدا رحمت کند مرحوم جواد خان را که به علت عارضه ی سکته ی قلبی به صورت ناباورانه در سن ۱٠۷ سالگی به دیار باقی شتافتند!

مرحوم از این آدم های بسیار فعال، بانفوذ، پیشرفته و البته از شیفتگان فیس بوک بودند! به جرأت می توان گفت او از ثروتمندترین موجودات کره زمین بود و بااینکه بیش از یک قرن زندگی کرد بازهم عزرائیل به سختی توانست جانش را بگیرد و به قول معروف عرق عزرائیل را درآورد! درحالی که خیلی از مردم از نداری و هزار بدبختی دیگر در سن جوانی آرزوی مرگ دارند...

بنده خودم در مراسم ختم جواد خان شرکت کردم و چون از ضایعه درگذشت این بزرگوار خیلی ابراز تأسف می کردم و یک گاری خاک برسرو صورت خودم ریخته بودم مورد لطف و عنایت بازماندگان و بستگان آن مرحوم قرار گرفتم و به عنوان نشان لیاقت سه عدد پیتزا با سس قرمز فراوان نصیبم گردید که باعث شد بنده به صورت مکرر با بغض و صدای بسیار بلند فاتحه های سوزناک قرائت کنم. با آن چنان سوزی ناله می کردم که هاچ زنبورعسل برای یافتن مادرش نکرد!

اصلاً از حرکتم پشیمان نبودم. چون همه ی جمعیت گریه ی الکی می کردند. اشک می ریختند اما اشک هایی که بیشتر شبیه اشک شوق بود؛ حتی فرزندان و دامادهایش. البته ضجه های آن ها به خاطر پیتزا نبود، بلکه از ذوق ارث ومیراث بود که این طوری در سوگ جواد خان خودشان را بر فنا می دادند! واقعاً خوش به حال مرحوم. چه مراسم با شکوهی بود. چقدر پیام تسلیت از کشورهای خارجه و گروه های مختلف هنری و سیاسی و...دریافت کرد.

صفحات کتاب :
110
کنگره :
PIR8341‭‭‬‬‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7445892
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-754048-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بالاتر از طنز