کتاب قهقراء pdf

اگر می خواهید بدانید پس از درگذشت پیامبر بر سر دین خدا چه آمد و سپس در ایران چه گذشت و آنگاه اروپا چگونه از تاریکی قرون وسطی به روشنایی پیشرفت رسید این کتاب را بخوانید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 300,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قهقراء

کتاب قهقرا نوشته‌ی شهاب شکوه یار اثری تاریخی – علمی است که به تفسیر یکی از آیات سوره عمران پرداخته و با استناد بر آن، به شما می‌گوید بعد از وفات پیامبر چه بر سر دین اسلام آمد، در ایران چه گذشت و چطور اروپا از اعماق جهالت قرون وسطی به روشنایی و پیشرفت علمی شگرف رسید. هدف شهاب شکوه یار از نگارش کتاب قهقرا چیزی جز شرح و تفسیر آیه ۱۴۴ سوره عمران نیست که در آن خدا می‌فرماید: و محمد نیست مگر پیامبری که قبل از او پیامبران بسیاری بودند پس (آیا) اگر او بمیرد یا کشته شود شما به گذشته خود بازخواهید گشت، پس هر کس به گذشته خود برگردد به خدا زیانی نمی‌رساند و خدا سپاسگزاران را پاداش خواهد داد.

ناگفته پیداست که تاریخ یکی از ارکان قرآن است و در بیان جایگاه و اهمیت آن همین بس که امام علی (ع) می‌فرماید: من آن‌چنان در تاریخ امت‌های گذشته به سیاحت پرداخته‌ام که گویی یک تن از آنان شدم و امروز که خود را در شصت و اندی می‌نگرم همی پندارم که همچون آنان در گیتی روزگار گذراندم و هزاران دگرگونی شگفت از گردش روزگار به چشم دیدم.
به طور کلی می‌توان گفت که آثار تاریخی دو دسته‌اند: تاریخ گزارشی و تاریخ تفسیری. تاریخ گزارشی که ساختار کتاب قهقراء
از این نوع است تنها به گزارش دقیق رویدادها با رعایت اصل کرونولوژی و جزئیات می‌پردازد. کتاب قهقرا در شرح و تفسیر این مطلب که شرح طول تاریخ اسلام تاکنون است، دانش‌ها و ناگفته‌های پنهان دارد.

اگر می خواهید بدانید پس از درگذشت پیامبر بر سر دین خدا چه آمد و سپس در ایران چه گذشت و آنگاه اروپا چگونه از تاریکی قرون وسطی به روشنایی پیشرفت رسید این کتاب را بخوانید.

صفحات کتاب :
1100
کنگره :
BP102/16‏‫‬‮‭/ش8ق9 1395
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
4495882
شابک :
978-600-8245-14-8
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه قهقراء