کتاب پشت پرده و اسرار داعش (چاپی و pdf)

از عمامه اسامه بن لادن تا کلاه صدام حسین

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پشت پرده و اسرار داعش

کتاب پشت پرده و اسرار داعش نوشته نضال حماده است که با ترجمه مصطفی شریفی‌پور منتشر شده است. ظهور ناگهانی یک سازمان تروریستی به‌نام «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در عراق و سوریه، تصرف مناطق وسیعی از این دو کشور، با سنگدلی و خشونت بی‌مانند و سازمان‌دهی قوی و تشکیلات رهبری قوی و منسجم، توجه همهٔ جهان را به خود جلب نمود. کتاب پشت پرده و اسرار داعش به راز این گروهک می‌پردازد.

ارائهٔ شیوهٔ حکومت‌داری بر مبنای خلافت اسلامی و طرحی برای توسعه در همهٔ سرزمین‌های اسلامی حتی اندلس و قلب اروپا مزید برعلت شد و همهٔ جهان را وادار کرد به این پدیده عکس‌العمل نشان دهند؛ به‌نحوی ‌که به‌سرعت ائتلافی متشکل از پنجاه کشور جهان، برای مبارزه با این پدیده اعلام آمادگی کردند.

همین موضوع کافی بود تا بسیاری از کسانی که آگاهی و اطلاعی از زمینه‌ها و جزئیات این گروه تروریستی داشتند، دست‌به‌قلم شده و برای روشنگری دربارهٔ این پدیدهٔ وحشتناک اقدام کنند.

یکی از افرادی که در این زمینه قلم‌فرسایی کرده، نضال حمادة است. وی شخصیتی لبنانی‌الاصل و ساکن در پاریس است و با نوشتن چند کتاب دربارهٔ حوادث اخیر کشورهای عربی، شخصیتی مطلع در این زمینه به شمار می‌رود: کتاب‌هایی مانند صناعة شهود الزور دربارهٔ شاهدان دروغین دادگاه ترور رفیق حریری، الوجه الآخر للثورات العربیة دربارهٔ انقلاب‌های موسوم به بهار عربی و اسرار حرب القصیر که دربارهٔ جنگ حزب الله لبنان با گروه‌های تروریستی در شهر القصیر سوریه است. مقالات و یادداشت‌های زیادی از این نویسنده در پایگاه‌های حامی مقاومت اسلامی مانند «المنار» منتشر شده است که نشان‌دهندهٔ جهت‌گیری فکری نویسندهٔ کتاب پشت پرده و اسرار داعش است.

گزیده کتاب پشت پرده و اسرار داعش

پس‌ از آنکه هجوم آمریکا به افغانستان، امارت طالبان در کابل را ساقط کرد، اسامه بن‌لادن و اطرافیان عرب وی فهمیدند که نمی‌توانند برای مدت طولانی مقابل این هجوم غربی و جهانی ایستادگی کنند؛ لذا عملیاتی پیچیده‌ برای انتقال ارکان و نیروهای نظامی خود برای خروج از افغانستان به‌سمت بین‌النهرین (بلاد الرافدین) آغاز کردند.

آنان در این جابه‌جایی به همکاری مستقیم و غیرمستقیم برخی دولت‌ها تکیه داشتند. [مقصود] همهٔ دولت‌هایی است که درک کرده بودند که حملهٔ آمریکا به افغانستان چیزی نبود جز مقدمه‌ای بر حملهٔ گسترده به منطقه برای تغییر ویژگی‌های آن، مطابق با نظریهٔ خاورمیانهٔ جدیدی که نومحافظه‌کاران حاکم بر کاخ سفید با رسیدن جرج بوش پسر به ریاست جمهوری آمریکا، آن را ارائه کرده بودند.

شابک :
978-622-7177-97-8
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
213
کنگره :
‫‬‭HV6433
دیویی :
363/325
کتابشناسی ملی :
7343688

کتاب های مشابه پشت پرده و اسرار داعش