امتیاز
5 / 4.2
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
175,000
10%
ت 157,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ ساله ها به قلم سعیده سادات اکبری نوشته شده و توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. این کتاب روایت گر داستان زندگی، دختری ۱۶ ساله است.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی ‌کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها 

عشق، چیزی نیست که هر کسی ادعای آن را بکند و عاشق ماندن هم کار هرکس نیست. عشق، مانند پروانه به دور شمع چرخیدن است؛ باید خود را فدا کنی تا ثابت کنی عاشق هستی. بعضی ها کارشان عاشقی کردن است، نه با آدم های زمینی، بلکه با کسی که خالق ماست. آنها خوب بلد هستند رسم دلبری کردن را، حالا از میان این همه عاشق، ما سراغ یک دختر شانزده ساله میرویم؛ دختری که خوب عاشقی کرد و بالاخره به معشوقش رسید. 

خلاصه کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها 

کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها درباره داستان دختری شانزده ساله، به نام راضیه کشاورز است. راضیه در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۷۱ در مرودشت شیراز، هنگام اذان ظهر متولد شد و پدر و مادرش بخاطر علاقه زیاد به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نامش را راضیه نهادند. او از همان ابتدا ی کودکی دختری پر نشاط و لطیف و همیشه مورد توجه و حمایت خانواده و دوستانش بود. او همیشه به دنبال موفقیت هایی بود که در زمینه درس، ورزش و زندگی میتوانست کسب کند.راضیه در بهار شانزده سالگی اش، بعد از زمانی که از دیدار امام رئوف برگشته بود، در حادثه انفجار حسینه سیدالشهدا (علیه السلام) بعد از هیجده روز در کما بودن، سرانجام در فروردین ماه، سال ۱۳۸۷ دیدار حق را لبیک گفت.
مخاطب کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها چه کسانی هستند
مخاطب این کتاب تمام جوانان و نوجوانانی هستند که علاقه به کتاب های زندگینامه شهیدان و دفاع مقدس دارند.

عکس شهیده راضیه کشاورز

متن کتاب عاشقانه ای برای 16 ساله ها

قسمت هایی از متن کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها 

شامگاه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۷ بود که خبر انفجار بزرگی در شهر شیراز منتشر شد. خبر های اولیه حاکی از انفجار حسینه ای به نام سید الشهدا و کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر بود. این حادثه تروریستی که در مراسم هفتگی کانون رهپویان وصال اتفاق افتاد به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شده که در بدو امر و به اشتباه، باعث شد انفجار صورت گرفته، غیر عمدی و حادثه ای تلقی شود. گمانه هی ابتدایی این بود که .....
****
امروز جمعه هست و آسمانش مثل همیشه دلگیر. خورشید کم‌کم غروب می‌کند و لکه‌های پراکنده و نارنجی رنگش را روی ابرها می‌اندازد. مریم اول صبح وقتی وارد آی.سی.یو شد، دعای ندبه را به یاد جمعه‌هایی که دعا را در خانه یا در حرم شاهچراغ با هم می‌خواندند، آن را بالای سر راضیه زمزمه می‌کند. با یاد دلتنگی‌های راضیه برای امام زمان و پا به پای دل خودش دعا را می‌خوانَد و اشک از چشمانش بی‌واسطه روی ورق‌های کتاب چکه می‌کند؛ «أین‌الشّموسُ الطّالعه، کجا رفتند خورشیدهای تابان؛ أین أقمارالمُنیره، کجارفتند ماه‌های فروزان؛ أین انجم الزاهره؛ کجا رفتند ستاره‌های درخشان…». تداعی گریه‌های مخفیانه‌ی راضیه، او را بی‌قرارتر می‌کند وقتی به این فراز از دعا می‌رسد که «مَتی ترانا و نریک و قَد نشرتَ لواءَ النّصر تُری، اَتَرانا نَحُفُّ بِکَ و أنتُ تَاُمُّ المَلَاَ، وقَد مَلاتَ الاَرضَ عدلاً؛ کی شود که تو ما را و ما تو را ببینیم (وبه دیدار مولای خود سرافراز باشیم) هنگامی که پرچم نصرت و پیروزی در عالم برافراشته ای، آیا خواهی دید که ما به گرد تو حلقه زده و تو با سپاه تمام روی زمین را پر از عدل و داد کرده باشی.»

کتاب دختر عاشق ۱۶ ساله 

کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها درباره دختر عاشق ۱۶ ساله ای است، به نام راضیه کشاورز که بعد از کلی دلبری برای معشوقش، بالاخره به او رسید. 

راضیه کشاورز

شهیده «راضیه کشاورز» ۱۱ شهریور سال ۱۳۷۱ در مرودشت متولد شد. او هفت ساله بود که راهی مدرسه شهدای پتروشیمی شد و تا سوم ابتدایی را در آنجا گذراند و خرداد همان سال همراه خانواده به شیراز رفت. او در سال چهارم ابتدایی در مدرسه شاهد ۸ در مسابقات حفظ قرآن کریم مقام اول و در ناحیه مقام ممتاز را کسب کرد.
پدرش ورزشکار بود، از این رو راضیه را در کلاس کاراته سبک شوتوکان ثبت نام کرد که سال پنجم ابتدایی کمربند قهوه‌ای و سال دوم راهنمایی موفق به اخذ کمربند مشکی شد.
شهیده «راضیه کشاورز» در ۱۱ مسابقه کومیته و کاتا شرکت کرد که در تمام مسابقات کومیته (مبارزه) مقام اول را به خود اختصاص داد. او سرانجام ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۶ سالگی بر اثر انفجار بمب در حسینیه کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز توسط عوامل تروریستی زخمی و پس از تحمل ۱۸ روز درد و رنج ناشی از جراحت به جمع شهیدان پیوست.


Pdf کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها 

پی دی اف این کتاب در سایت فرا کتاب موجود است و شما میتوانید با خرید این کتاب به صورت قانونی pdf آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود و با کتابخوان فراکتاب به راحتی مطالعه نمایید.

کتاب صوتی عاشقانه ای برای ۱۶ساله ها 

فایل صوتی این کتاب در سایت فرا کتاب موجود است و میتوانید آن را خریداری نموده و با استفاده از کتابخوان فراکتاب، کتاب صوتی عاشقانه ای برای 16 ساله ها را به راحتی بشنوید.

خرید کتاب عاشقانه ای برای 16 ساله ها

مشخصات کتاب عاشقانه ای برای ۱۶ ساله ها را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: سعیده سادات اکبری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۸۶
موضوع: زندگی نامه
قالب: PDF، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
286
کنگره :
‫‬‭‬‭DSR1668‏
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
6064453
شابک :
‫‭978-622-7177-04-6

کتاب های مشابه عاشقانه ای برای ۱۶ ساله ها