امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,600
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
15%
ت 34,000
نظر شما چیست؟

کتیبه ی ژنرال (جلد دوم)

کتاب کتیبه ی ژنرال (جلد دوم) نوشته اکبر صحرایی، رمانی است که موضوعات مدافعان حرم، انقلاب و تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران را درهم آمیخته است. کتاب حاضر جلد دوم این رمان است.

درباره کتاب کتیبه ژنرال

در کتاب کتیبه ژنرال وقایع دو دهه قبل از انقلاب و چهار دهه پس از آن یعنی حوادث دهه ۴۰ تا درگیری ها ترور ها انقلاب ، جنگ تحمیلی، ظهور داعش و اتفاقات سوریه و عراق و مدافعان حرم همه در زندگی شخصیتی به نام عبدالله اسکندری روایت می شود.

شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۹۳ در سوریه به شهادت رسید و این داستان بر اساس زندگی واقعی شهید اسکندری روایت شده است. ۹۰ درصد این رمان بر اساس واقعیت روایت شده و تنها در فضاسازی ها و فرم داستان نویسنده از تخیل خود کمک گرفته است.

گزیده کتیبه ی ژنرال (جلد دوم)

عکس را از لای دفتر سالنامه بیرون آوردم. از چپ به راست، ِبروبر شدم به صورت بور و موهای خرمایی ریخته گران. محمدرضا اوجی، آتش پارهٔ گردان، توی عکس دوانگشتی روی سر اسماعیل، تیربارچی گردان، شاخ گذاشته بود. استوار جانشین ریخته گران با غرور و صلابت، توی عکس زور زده لبخندش مخفی بماند.

 خودم با لباس خاکی برّاق کره ای، خیره شده ام توی دوربین ارزان قیمت حسن صدیقی که به قول اوجی، زمان شاه با صد تا پوست آدمس خروس نشان جایزه گرفته بود. تلفن رنگ استخوانی پانوسونیک روی میز زنگ خورد. تقویم و عکس را داخل کشو، روی لُنگ شطرنجی قرمز و مشکی تاخورده گذاشتم. گوشی را برداشتم. صدای دفتردار بود: «از استانداری با شما کار دارن حاجی.»

وصل کن... سلام... بفرمایید. جناب اسکندری... قضیه رگ زنی جانباز چی بوده؟! رگ زنی؟! بله. توی شهر و فضای مجازی پُر شده. استاندار فرمودند... پیگیری می کنم و خدمتتان عرض می کنم. زنگ دفتر را فشار دادم. جمالی داخل اتاق شد...

صفحات کتاب :
400
کنگره :
PIR8131‭‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5815098
شابک :
978-622-6609-52-4
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه کتیبه ی ژنرال (جلد دوم)