نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کوچک اندازه ی یک فیل

 کتاب کوچک اندازه ی فیل داستانی برای کودکان است که توسط جنیفر جیکوبسن(-۱۹۵۲)، نویسنده انگلیسی نوشته شده است. جیکوبسن در رشته ادبیات کودکان تحصیل کرده است و معلم و نویسنده کودکان است. جیکوبسن در خصوص نوشتن کتاب کوچک اندازه ی فیل می‌گوید:

 «ایده‌هایم از همه‌جا می‌آیند، ولی بیشتر از خاطراتم. کتابی که بیشترین تحقیق را برایش کردم «کوچک اندازهٔ فیل» بود. موقع نوشتن رمان از نقشه‌های هوایی گوگل کمک گرفتم، نقشهٔ مسیر جک را کشیدم و مطمئن شدم که همهٔ فاصله‌ها و راهنماها دقیقند. بعد خودم همان مسیر را رفتم و مسیری را که جک از آن عبور می‌کرد، نوشتم. تحقیقی هم روی بیماری دوقطبی (افسردگی، شیدایی) داشتم؛ بیماری‌ای که مادر جک به آن مبتلا بود.

همیشه وقتی می‌خوانم؛ این حس را دارم که دارم می‌نویسم. وقتی می‌نویسم هم حس می‌کنم دارم می‌خوانم. هر دوی این ها برای من آن‌قدر در هم تنیده شده‌اند که نمی‌شود جدایشان کرد. مثل آنکه بخواهی کره و مربای توی ساندویچ را از هم جدا کنی!»

گزیده کتاب کوچک اندازهٔ فیل 

اصلاً برایش ممکن نبود که رد فکرهای مادرش را بگیرد و از آن ها سر دربیاورد، بعضی وقت‌ها حتی نمی‌توانست ترتیب این فکرها را، آن‌طور که توضیحشان می‌داد دنبال کند. حالا هم که کلِ صبح ضایع شده بود! خب... جک هم نمی‌نشست و دست روی دست نمی‌گذاشت. 

این دفعه نه! لعنت. اصلاً حالا که مادرش رفته بود تا برای خودش خوش بگذراند، او هم می‌رفت دنبال ماجراجویی‌های خودش. چه معنی داشت که توی جزیرهٔ کوهِ صحرا ایستاده باشد و هنوز پا در اقیانوس نگذاشته باشد؟ نباید این‌طوری می‌ماند.

صفحات کتاب :
335
دیویی :
‏‫823/914[ج]‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3075797
شابک :
‏‫‭978-600-296-089-4‮‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کوچک اندازه ی فیل