امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

کتاب آس‌وپاس‌ در پاریس و لندن، روایت نویسنده انگلیسی «جورج اورول» از زندگی فقرا و بی‌خانمان‌ها در پاریس و لندن است. این اولین کتابی است که از این نویسنده چیر‌ه‌دست و زبده در ژانویه ۱۹۳۳ منتشر و تا سال 1982 مکرر تجدید چاپ شده است. در انتشار کتاب آس‌وپاس‌ در پاریس و لندن برای اولین بار «اریک آرتور بلر» از نام مستعار «جورج اورول» استفاده کرد. او برای چاپ  کتاب آس و پاس در پاریس و لندن، دردسرهای زیادی کشید؛ دو ناشر آن را رد کردند و حتی نویسنده نسخه‌ی دست‌نویس را به دوستی داد تا آن را بسوزاند.

در مقدمه‌ی یکی از نسخه‌های انگلیسی کتاب آس‌وپاس‌ در پاریس و لندن نوشته که خیلی از طرفداران اورول این کتاب را بیشتر از همه‌ی کارهایش دوست دارند. کتاب قطعاً به شهرت ۱۹۸۴ و قلعه حیوانات نیست و تا حدود زیادی ربطی به آن‌ها ندارد، ولی واقعاً جذاب و خواندنی است، به‌خصوص شصت درصد اول کتاب که در پاریس می‌گذرد.

 قدرت نویسندگی‌اش در توصیفات خیلی عالی و موشکافانه‌اش از نحوه‌ی زندگی، تأمین غذا و جای خواب بی‌خانمان‌ها و ولگردها، نحوه کار در آشپزخانه و ظرف‌شوی‌خانه یک رستوران و... به خواننده درک کاملی از این اوضاع می‌نمایاند بی‌آنکه او را دل‌زده و خسته گرداند. خلاصه که شمار زیادی از طرفدارانش کتاب حاضر را خواندنی‌ترین اثر او می‌دانند و خواندن آن را به همه پیشنهاد می‌‌کنند.

گزیده کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

با این حال می‌توانم به یکی دو مورد از چیزهایی که از روزهای فقر و فلاکت آموخته‌ام اشاره کنم. من دیگر فکر نمی‌کنم که ولگردها آدم‌هایی رذل و مست هستند، هرگز بعد از این انتظار ندارم وقتی به گدایی کمک می‌کنم از من تشکر کند، هیچ‌وقت از دیدن آدم‌های بیکاری که نای ایستادن ندارند تعجب نمی‌کنم، ارتش رستگاری را تأیید نمی‌کنم، لباس‌هایم را گرو نمی‌گذارم، آگهی‌های دستی را رد نمی‌کنم و هرگز از خوردن غذا در یک رستوران شیک لذت نمی‌برم؛ و این یعنی شروعی دوباره.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
272
کنگره :
‫PZ3‬‭‏‫‭‭/‮الف‬873‏‫‬‭آ5 1397
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
5306224
شابک :
978-622-6041-14-0

کتاب های مشابه آس و پاس در پاریس و لندن