کتاب تکرار یا تغییر (چاپی و pdf)

بررسی چالش های ذهنی در باب انتخابات و ارائه راه علاج مشکلات اقتصادی کشور

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,500
خرید چاپی
35,000
10%
ت 31,500
نظر شما چیست؟

کتاب تکرار یا تغییر، نوشته حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی با محوریت پاسخ به شبهات انتخاباتی و ضرورت حضور در انتخابات، توسط نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد. کتاب تکرار یا تغییر، در سه فصل «لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات»، «پاسخ به چندشبهه ذهنی جهت عدم شرکت در انتخابات، ریشه مشکلات کنونی کشور چیست؟» و «علاج مشکلات اقتصادی کشور» تدوین شده است.

معرفی کتاب تکرار یا تغییر

ما در بحبوحه انتخابات مدام با سؤال‌هایی مانند «چرا باید رأی بدهیم؟»، «رأی‌دادن مگر فایده‌ای هم دارد؟» و... مواجه می‌شویم. سید محمدحسین راجی، سید محمدرضا خاتمی، و محسن فوجی در کتاب تکرار یا تغییر به این سؤال‌های اساسی پاسخ داده‌اند. آن‌ها با موشکافی عمیق مباحث از چگونگی تأثیر انتخابات روی پیشرفت  یا عدم پیشرفت‌ کشور سخن گفته‌اند. این کتاب در سال 1400 توسط نشر معارف روانه بازار شده است و مطابق نظر خوانندگانِ آن، کتاب مهمی در زمینه انتخابات و مسائل مرتبط با آن است. 

خلاصه کتاب تکرار یا تغییر

کتاب تکرار یا تغییر در سه فصل ارائه شده است: 
1-    چرایی شرکت در انتخابات
2-    ریشه مشکلات کنونی کشور
3-    علاج مشکلات اقتصادی کشور
در بخش اول پاسخ مفصل و دقیقی به سؤال‌ها  و شبه‌هایی مانند «مگر نظام در این چهل سال برای ما کاری کرده که حالا رأی هم می‌خواهد؟»، «ایران مگر کشور آزادی است که انتخابات در آن معنایی داشته باشد؟» و... ارائه کرده است. همچنین درباره علت حجم عظیم تبلیغات منفی علیه انتخابات در ایران صحبت کرده است. 
این کتاب در بخش دوم درباره علت مشکلات اقتصادی کشور به‌ویژه در سال‌های اخیر مطالبی را ارائه کرده است. در این بخش به طور ریشه‌ای به علت کاهش ارزش پول ایران پرداخته است. در ادامه مسائلی مانند تکیه بر ذخایر ارزی برای حفظ ارزش ریال در دوران پهلوی، ضعف تولید و... را تشریح کرده است. 
در بخش پایانی راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از وضع اقتصادی موجود ارائه کرده است. در این بخش با آوردن مثال‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته مثل آمریکا، بریتانیا، آلمان، کره جنوبی و... عملکرد آن‌ها را در شرایط مشابه زیر ذره‌بین برده است و در انتها به طور ویژه به انتخابات 1400 پرداخته است. 

نویسندگان کتاب را بیشتر بشناسیم.

سید محمدحسین راجی متولد سال  1364 در مشهد است. او تحصیلات حوزوی‌اش در سطح چهار حوزه به پایان رسانده و هم‌اکنون مشغول تدریس در حوزه و دانشگاه است. او همچنین مدیر اندیشکدۀ سُعَداء است. ناگفته‌های صورتی، صعود چهل ساله، یک ون شبهه، خدازاده، ایران مقتدر، معجزه تولید، منظومه جهاد، دوگانه‌های سرنوشت‌ساز، گام تمدن‌ساز از دیگر آثار این نویسنده و متفکر جوان و انقلابی است.

کتاب تکرار یا تغییر pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن مباحثی پیرامون علوم سیاسی علاقه‌مند هستید این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. 
یا اینکه اگر در مورد انتخابات ایران دچار شک و شبهه هستید می‌توانید پاسخ سؤالاتتان را در آن پیدا کنید. 
اگر در دوستان و اقوامتان رأی اولی دارید و می‌خواهید به او در انتخاب‌های آگاهانه کمک کنید، به نظر می‌رسد این کتاب هدیه مناسبی است. 

بخش‌هایی از متن کتاب تکرار یا تغییر

در دوران پهلوی، رشد صنعتی کشور ما به دلیل غفلت مسئولین امر و همچنین علاقه شدید شخص محمدرضا پهلوی به ظواهر رشد صنعتی غرب، روندی وارونه را طی کرد؛ بدین گونه که در ابتدا صنایع تولید کنندۀ کالاهای مصرفی وارد کشور شدند و صنعت وارداتی را در کشور پایه‌ریزی کردند. پس از آن به دنبال ایجاد صنایع زبرساختی از جمله فولاد رفتند و در همین حین به فکر ایجاد دانشگاه و تربیت دانشجو نیز افتادند. لذا با توجه به فقدان رشد علم و دانش فنی بومی و همچنین عدم رشد زیرساخت‌ها، این صنایع مصرفی تماما وارداتی بودند و صنعتی واردات‌محور را در ایران پایه‌گذاری کردند. 
این آفت، یعنی عدم ارتباط و اتصال بین صنایع تولیدکنندۀ کالاهای مصرفی و صنایع زیرساختی و دانشگاه، موجب وابستگی دائم صنعت کشور و عقب‌ماندگی آن نسبت به رقبای دیگر شد که آثار آن تا کنون نیز در برخی صنایع مانند خودروسازی مشهود است. 

دانلود کتاب انتخابات تکرار یا تغییر

شما از طریق اپلیکیشن فراکتاب می‌توانید نسخه الکترونیک یا چاپی کتاب تکرار یا تغییر را تهیه کنید. برای تهیه نسخه چاپی می‌توانید از تخفیف‌های متعددی استفاده کنید. همچنین اگر سبد خریدتان به مبلغ مشخصی برسد هزینه پست برایتان رایگان خواهد بود. ما در فراکتاب تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا بازۀ زمانی بین سفارش تا تحویل کتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.
نسخه الکترونیک کتاب در قالب پی‌دی‌اف است. پس از پرداخت می‌توانید کتاب را دانلود کرده و از طریق اپلیکیشن فراکتاب به‌صورت آنلاین یا آفلاین آن را مطالعه کنید. برای راحت‌تر خواندن کتاب پیشنهاد می‌کنیم گوشی را به حالت افقی بگیرید و پیمایش خودکار متن را فعال کنید. اگر سؤالات زیادی پیرامون انتخابات و لزوم آن دارید همین حالا دکمه خرید را لمس کنید. 

دانلود کتاب انتخابات تکرار یا تغییر

مشخصات کتاب تکرار یا تغییر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: سید محمدحسین راجی و 
تعداد صفحه: 200
موضوع: بررسی چالش های ذهنی در باب انتخابات
قالب: الکترونیک و چاپی

 

کتابشناسی ملی :
7578505
شابک :
978-600-441-342-8
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
200
کنگره :
JQ1789
دیویی :
324/0955‬‬

کتاب های مشابه تکرار یا تغییر