امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا

اوته ارهارت در کتاب زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا به همه ی بانوان کمک می کند تا بر تمام موانع و باورهای اشتباهی که در مقابل موفقیت و استقلال آن ها قرار دارد غلبه کنند و به فردی مستقل و خود ساخته در جامعه تبدیل شوند و به اهداف و خواسته های خود دست یابند.

در جامعه زنِ نمونه به صورتی تعریف می شود که همیشه با لبخندی بر لب، کارهای منزل و بیرون، مواظبت از فرزندان و وظایف زناشویی را انجام دهد. او فداکارانه شوهر خود را در کارهایش یاری می دهد و حمایت می کند. زیبا، متناسب و نجیب است. فداکاری می کند اما توقع سپاسگزاری ندارد و در موقعیتی پایین تر از توانایی های خود، به برخی از موفقیت های شغلی دست می یابد.

زنان بیش از مردان دچار اضطراب و افسردگی می شوند. تصور می کنند برای آنکه از آنان قدردانی شود باید بیش از مردان زحمت بکشند و تجربه هم به آن ها حق می دهد. خانم ها می کوشند نسبت به همکاران مرد خود بی نقص تر، زرنگ تر، انعطاف پذیرتر و ... باشند؛ آن ها بیش از همکاران مرد خود زحمت می کشند اما کمتر قدرشان را می دانند و بهره کمتری نصیب شان می شود.

 حتی خود نیز قدر زحمت خویش را نمی دانند. زنان بسیاری هستند که دستاوردها و موفقیت های خود را پنهان می کنند چرا که نمی خواهند به خودشان افتخار کنند. آن ها انتظار دارند تا کسی کشفشان کند و اگر آن فرد پیدا نشد، حالت های خستگی، افسردگی، دلزدگی از زندگی و غم و اندوه به آن ها دست خواهد داد.خانم ها تصور می کنند که با سکوت و در هر شرایطی خوب بودن می توانند در زندگی شغلی و خصوصی شان به موفقیت و کامیابی برسند. تنها راهبرد آن ها برای رسیدن به موفقیت که هیچ شکی درباره اش ندارند، خوب بودن در نظر دیگران است. آن ها الگوهایی که از مادرشان به آن ها رسیده را باور دارند، اگرچه بارها با تجربه دریافته اند که زنان مستقل بیشتر از زنان به اصطلاح سر به راه در زندگی به موفقیت دست پیدا می کنند.

درباره نویسنده کتاب
زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا

اوته ارهارت (Ute Erhardt) در کتاب مشهور زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا (Good Girls Go to Heaven, Bad Girls Go Everywhere) یک مرجع شگفت انگیز برای تصمیماتتان در زندگی ارائه می کند و در 13 فصل شما را راهنمایی می کند تا باورهای صحیح و غلطی را که از گذشته تاکنون در همه ی جوامع، کم و بیش رواج داشته بشناسید و به نتایج درستی دست پیدا کنید. این کتاب به آن دسته از زنانی که باور دارند همیشه باید مورد حمایت قرار گیرند و مراقبت شوند کمک می کند تا شناخت ارزشمندی از وجود خود پیدا کنند و در نهایت در زندگی شخصی و کاری به موفقیت برسند.

اوته ارهارت، متولد 1956 در کسل، روانشناس، نویسنده و مشاور روان درمانی است. کتاب های ارهارت درباره روانشناسی زنان از جمله کتاب «زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا» جزء پرفروش ترین کتاب ها در این زمینه به زبان آلمانی هستند. کتاب حاضر از سال 1995 تا 1997 در لیست پرفروش ترین کتاب اشپیگل برای کتاب های غیر داستانی قرار داشت. این فروش بی سابقه، رکوردی منحصر به فرد است که تاکنون هیچ کتاب غیر داستانی از آن پیشی نگرفته است.

گزیده کتاب زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا

زن جنس سربه راه، مهربان، انعطاف پذیر، فروتن و نجیبی است. چنین تصویری در ذهن همه بانوان وجود دارد. سربه راه بودن باید راهی به سوی کامیابی باشد، اما در واقع چنین نیست. امروزه زنان نمی خواهند فقط سربه راه باشند. آگاهی آنان از خویشتن افزایش یافته است. با این حال، تناقض های فراوانی در ذهن زن امروزی نهفته است. می کوشد تا خود را ابراز کند، اما وجدان اش ناراحت است.

 در بیرون خاموش اما در درون آکنده از کشمکش است: از سویی می خواهد محبوب همگان باشد و می کوشد همه را راضی نگاه دارد؛ از سوی دیگر می داند که به این ترتیب دچار وابستگی می شود. می خواهد ابراز وجود کند، اما قصد آزار هیچ کس را ندارد؛ می خواهد به هدف اش دست یابد، اما میل ندارد دیگران را پشت سر بگذارد؛ می خواهد انتقاد کند، اما بد کسی را نمی خواهد؛ می خواهد عقاید خود را بیان کند و یگران را متقاعد گرداند، اما نمی خواهد اختیار اوضاع را در دست بگیرد؛ می خواهد اعتمادبه نفس داشته باشد، اما کسی را نترساند. 


صفحات کتاب :
296
کنگره :
HQ1206‭/‮ال‍ف‌‬4د3
دیویی :
155/633
کتابشناسی ملی :
م‌80-25936
شابک :
964-5885-20-5
سال نشر :
1381

کتاب های مشابه زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا