امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حل مسئله، دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب

کتاب حل مسئله، دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب نوشته اس. یان رابرتسون است که توسط دکتر حسین زارع ترجمه و تالیف شده است. حل مسئله بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است اما هنوز تعداد کمی از کتاب ها به این جنبه مهم شناختی انسان اختصاص یافته است. در هر حالت، این مشکل، مانند حل جدول کلمات متقاطع یا نوشتن مقاله، یک هدف دارد.

در کتاب حل مسئله، دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب، درسی جامع و به موقع، نویسنده در مورد فرآیندهای روانشناختی زیربنای حل مسئله هدفمند بحث می کند، و هم نحوه یادگیری ما از تجربه حل مسئله را بررسی می کند و هم اینکه چگونه یادگیری ما از یک موقعیت به موقعیت دیگر منتقل می شود (یا اغلب منتقل نمی شود).

به دنبال پوشش اولیه روشهایی که ما برای حل مشکلات ناآشنا استفاده می کنیم، این کتاب با عنوان فرعی (دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب) در ادامه روندهای روانشناختی مربوط به حل مسئله مبتدی را قبل از دستیابی به روش ها و فرآیندهای استفاده شده توسط حل کنندگان ماهر مسئله یا "متخصصان" بررسی می کند. مباحث تحت پوشش عبارتند از: نحوه تولید نمایشی مفید از یک مسئله به عنوان نقطه شروع. استراتژی های کلی حل مسئله که در موقعیت های ناآشنا استفاده می کنیم.

فرآیندهای احتمالی درگیر بینش یا تفکر جانبی ؛ ماهیت شباهت مسئله و نقش تشبیهات در حل مسئله ؛ درک و یادگیری از کتابهای درسی؛ و اینکه چگونه ما از طریق یادگیری مهارتهای خاص حل مسئله تخصص را توسعه می دهیم.

این رمانی است که به عنوان تأثیر عمده بسیاری از نویسندگان پست مدرن مانند جان بارت یا دونالد بارتلم و همچنین نویسندگان برزیلی در قرن بیستم یادآوری می شود.

صفحات کتاب :
479
کنگره :
‏‫‬‭BF449
دیویی :
‏‫‬‭153/43
کتابشناسی ملی :
6120604
شابک :
‫‬‭978-622-220168-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حل مسئله، دیدگاه هایی از شناخت و علوم اعصاب