نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان به سه بخش تقسیم شده است: بخش اول، «اصول زبان اشاره کودکان»، واقعیت را از خیال جدا می‌کند و اساس تجربه یادگیری شما را شرح می‌دهد. شما با محققان آشنا می‌شوید، منفعت‌های این زبان را می‌آموزید، و متوجه می‌شوید که این زبان هدیه‌ای گرانبها برای فرزند خردسال‌تان است.

بخش دوم، «آماده‌ شو، شروع کن، علامت بده!»، تمام مطالب اولیه برای شروع کار را فراهم کرده است. تصمیم می‌گیرید کدام علامت را به فرزند خود بیاموزید و نحوه دقیق آموزش دادن را یاد می‌گیرید. به‌علاوه، متوجه می‌شوید آموزش زبان اشاره به کودک از آنچه تصور می‌کردید آسان‌تر است. در این قسمت، روش سریع اشاره کردن، سریع‌ترین راه آموزش به کودک شنوا را نیز یاد می‌گیرید.

بخش سوم، «کلاس پیشرفته»، برای کسانی است که می‌خواهند پس از مرحله نوپایی کودک باز هم ادامه بدهند. نکات و روش‌های منحصر‌به‌فرد این گروه و آموزش علامت‌ها و اشاره‌های مخصوص توالت رفتن را می‌آموزید. و اگر نمی‌دانید پس از زبان باز کردن کودک باید چه کنید، متوجه می‌شوید که کلام و اشاره چگونه مکمل یکدیگر هستند.

گزیده کتاب زبان اشاره کودکان و نوزادان

در گذشته زبان اشاره تنها مختص ناشنوایان بود. هیچ کس منفعت آموزش زبان اشاره به کودکان را درنیافته بود. خوب، چه دلیلی داشت؟ آن‌ها که بالاخره حرف می‌زنند. سپس کسی با طرز فکری متفاوت از راه رسید. معمولاً ایده‌های خوب همین‌گونه ظاهر می‌شوند. این موردی عجیب و غریب بود.

در اواخر دهه 1970، جوزف گارسیا به‌عنوان مترجم ناشنوایان مشغول به کار بود. او متوجه شد کودکان شنوای والدین ناشنوا نسبت به بچه‌های والدین شنوا، زودتر ارتباط برقرار می‌کنند. مشاهده این وضعیت به او انگیزه داد تا تحقیقات بیشتری انجام بدهد و در نتیجه به روشی عملی دست یافت تا آن را به والدین بیاموزد. در ادامه این فصل در مورد گارسیا و برنامه اشاره به کودک خواهیم آموخت. اما حالا باید با تغییر سؤالی که با آن آغاز کرده بودیم، از گارسیا یاد کنیم. او به‌جای اینکه بپرسد چرا باید زبان اشاره را به کودک آموزش بدهیم، از خودش پرسید: «چرا یاد ندهیم؟»

شاید کسی دلیل مخالفت خود را این‌گونه اعلام کند: «آیا به اندازه کافی کار نداریم؟ علاوه‌ بر این، من همین الان هم می‌دانم فرزندم چه می‌خواهد و چه نیازی دارد. از نوع گریه کردنش متوجه می‌شوم. گریه گرسنگی با گریه جلب توجه فرق می‌کند. حتی وقتی درد داشته باشد هم متوجه می‌شوم.»


شابک :
978-622-220-083-1‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
312
کنگره :
BF720
دیویی :
419/1
کتابشناسی ملی :
5816288

کتاب های مشابه زبان اشاره کودکان و نوزادان